We vinden een oplossing

RANDSTAD NEDERLAND / Publicis

Bekijk deze campagne op pagina 258 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
RANDSTAD NEDERLAND
Titel
Personeelswerving
Bureau
Publicis
Account
Jack de Graaff, Gwen Hanrath, Kim de Winter
Copy
Marcel Hartog, Sander Bergmeijer, Lynsey Schouten
Art
Steef Nijhof, Jeroen van Zwam, Sander Jacobs, Boudewijn Pompe
Strateeg
Gertjan Hafkamp
Opdrachtgever
Randstad Marketing & Communicatie
Film/Productiemaatschappij
Pink Rabbit, Ismael, Director, Rutger Storm, DOP. Mark Janssen, Camera
Editor
Kim Hinrichs, Francisco Rodriguez Bouzas
Muziek
Eric van Tijn
RTV-producer
Joze Rikken
Fotografie
Mark Janssen
In samenwerking met
Mindshare
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RANDSTAD NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Excellent
Meer Excellent inzendingen

Excellent

Doelstelling

Randstad staat vooral te boek als uitzendbureau, maar heeft inmiddels veel meer proposities en vindt oplossingen voor huidige en toekomstige uitdagingen in de brede wereld van werk. Zo heeft Randstad zich deze zomer gecommitteerd om de groeiende jeugdwerkloosheid onder de aandacht te brengen en daarbij 10.000 jongeren aan werk te helpen.

Doelgroep

Net zo breed als het dienstenpakket: potentiële flexwerkers, vaste krachten, opdrachtgevers en eigen medewerkers. Daarnaast het algemeen publiek voor de optelsom van alle specifieke proposities en de Olympische sponsoring.

Strategie/Concept

Verschillende uit het leven gegrepen situaties geven een beeld van de uitdagingen van deze tijd en de toekomst rondom werk, waar Randstad oplossingen voor vindt. Of het nu gaat om vast werk, professionals, banenbundels, studenten, strategische personeelsplanning of carrièrebegeleiding (o.a. van Olympische sporters). Welke behoefte je ook hebt op het gebied van werk, als marktleider kan Randstad met recht beweren: we vinden een oplossing. Om de daad bij het woord te voegen heeft Randstad zich gecommitteerd om het groeiende probleem van jeugdwerkloosheid aan te pakken. En met het programma Jeugd op Zoek 10.000 jongeren aan werk te helpen.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde campagne met landelijke & doelgroepgerichte media-inzet. Met radio, tv, pre-rolls en in advertenties wordt een breed merkbeeld geschetst. Via banners, posters op straat en in de vestigingen en de eigen website wordt dieper ingegaan op de oplossingen die Randstad biedt. Daarnaast is de campagne online aangejaagd in de social media. Er is intern draagvlak gecreëerd met workshops, een boekje met uitleg en een online co-creation wedstrijd. De campagne is afgetrapt met een PR/activatie campagne rond werkzoekende jongeren. Randstad is, aansluitend op het regeringsbeleid, een programma gestart specifiek gericht op de aanpak van het groeiende probleem van jeugdwerkloosheid. En heeft dit programma een gezicht gegeven door vijf werkzoekende jongeren te volgen in hun zoektocht naar werk. Randstad bracht ze op een laagdrempelige manier in contact met het bedrijfsleven door, samen met andere jonge werkzoekenden, Randstad-coaches, bekende politici en de pers, letterlijk het land in te reizen met de speciale Jeugd op Zoek bus. Een aanpak waarmee een enorme hoeveelheid free publicity werd gegenereerd.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen