We laten ze niet zitten

We laten ze niet zitten

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE ZONNEBLOEM
Bureau
Born05
Jaar
2020
Paginanummer
290

Doelstelling

Creëren van aandacht en urgentie voor de missie van de Zonnebloem

Doelgroep

Algemeen Nederlands publiek in de leeftijd tussen 40-75 jaar

Merkomschrijving

De Zonnebloem zet zich als vrijwilligersorganisatie in om het sociaal isolement van mensen met een lichamelijke beperking tegen te gaan.

Concept

Mensen zijn zich nauwelijks bewust dat een lichamelijke beperking kan leiden tot sociaal isolement. Zeker nu sociale en recreatieve zorg en aandacht onder zware druk staan. Daarom is een awareness-campagne ontwikkeld die laat zien hoe mensen als gevolg van een lichamelijke beperking sociaal geïsoleerd kunnen raken, dat de vrijwilligers van de Zonnebloem er voor hen zijn, en hoe belangrijk het is dat zij hen niet laten zitten. Het verhaal dat in de campagne wordt verteld is het verhaal van Fien en Bettiny, deelnemer en vrijwilliger bij de Zonnebloem.

Media- en middelenstrategie

De awarenesscampagne is in 2020 primair ingezet op tv. De campagne wordt begin 2021 opgevolgd door een corporate campagne die eveneens primair ATL wordt ingezet. Gelijktijdig loopt dan ook een digitale campagne waarin donateurs, vrijwilligers en deelnemers worden geworven.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken