WE is ME ‘Bitch’

WE Europe / TBWANEBOKO i.s.m. Tequila & Agency.com (online), TBWABrand Experience Company (making of)

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 522 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
WE Europe
Titel
Kleding
Bureau
TBWANEBOKO i.s.m. Tequila & Agency.com (online), TBWABrand Experience Company (making of)
Account
Danny van de Wetering, Astrid Witteveen, Rene Jaspers (TBWANEBOKO), Sjoerd Goderie, Thecla Oliedam (Tequila), Jiska Swarte, Marjoleine van Verseveld (Agency.com), Kees Klomp, Caroline de Vries (TBWABrand Experience Company)
Copy
Bas Engels, Peggy van Neer, Online: Edward den Ouden
Art
Shanta Schreuder, Michelle Gauci, Online: Jean Pierre Kin, Scott van der Velden, Jan Maarten Oolbekkink, Yordy van der Werff, Making Of: Patrick Heerdink
Strateeg
Martijn Benschop
Opdrachtgever
Lynne Parker, Tessa Bouwman
Film/Productiemaatschappij
Commercial en videoclip: Michael Wong (The Sweetshop). Making Of: Geert Arendsen, Milko Snijders (The Candy Store)
Muziek
Room Eleven, Massive Music
RTV-producer
Commercial en videoclip: Rosemarie Praaning. Making Of: Fabienne Weisz
Fotografie
Marc de Groot
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van WE Europe
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

WE meer karaker geven om merkvoorkeur te vergroten

Doelgroep

M/V, levensmentaliteit tussen de 25 en 35 jaar

Strategie/Concept

Kleding communiceert wie je bent en hoe je je voelt. Niemand heeft maar één emotie of rol in het leven; die verschillen van moment tot moment en zijn vaak tegenstrijdig. Je garderobe is daarom zo divers als je persoonlijkheid. WE toont die diversiteit en de verschillende kledingstijlen die daar bij passen. WE is ME. Deze gedachte sluit naadloos aan bij de bekende rocksong “Bitch”: “I’m a little bit of everything all rolled into one”. Deze song vormde het uitgangspunt van de campagne. WE maakte samen met Room Eleven een nieuwe versie van het nummer, welke werd uitgebracht als single. WE ontwikkelde ook een videoclip met een sterke visuele en muzikale link met de nieuwe commercial. Uiteraard speelt de song “Bitch” ook in de commercial een prominente rol.

Media- en middelenstrategie

De single en videoclip werden in februari uitgebracht en haalden de playlists van alle radio- en videostations. De initiatiefnemer van het nummer werd in het midden gelaten. Deze werd pas onthuld in een op MTV uitgezonden “Making Of...”. Hierna startte de televisie- en bioscoopcampagne. De single werd via ELLE en Esquire verspreid. In dezelfde modebladen startte een rubriek waarin lezers hun kledingstijl omschreven aan de hand van emoties. Tevens werden twee opvallende brochures meegeseald, die ook in andere modemagazines geplaatst werden. WE lanceerde een nieuwe website en via een online campagne kon worden deelgenomen aan een ‘emotietest’. Ten slotte werden de winkeletalages gebruikt als billboard; hier kwam het concept met de tegengestelde emoties terug. In de najaarsflight werd voor de magazines alweer een opvallende vorm gevonden om de boodschap over te brengen: een rechter- en linkerpagina aan elkaar gespiegeld.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen