We hebben je hart nodig

Nederlandse Hartstichting & Unilever (Becel) / Rhinocreations

Bekijk deze campagne op pagina 398 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Nederlandse Hartstichting & Unilever (Becel)
Titel
Hart- en vaatziekten
Bureau
Rhinocreations
Account
Maribel Gonzalez, Wijnand van den Heuvel
Copy
Ineke Meijer, Michael Spaans (Rhinocreations), Bas Korsten (Nothing)
Art
Sander Tiebosch (Rhinocreations), Michael Jansen (Nothing)
Strateeg
Lianne Heite
Opdrachtgever
Ineke van Geel, Ilse de Sain, (NHS), Aleks Fiege, Noor Melzer (Unilever)
Film/Productiemaatschappij
L-A-D-A
RTV-producer
Suzanne van den Bouwhuijzen
In samenwerking met
Nothing
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nederlandse Hartstichting & Unilever (Becel)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Rhinocreations
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Bewustwording vergroten rond het feit dat hart- en vaatziekten de grootste doodsoorzaak zijn onder vrouwen. Stimuleren dat de doelgroep dit doorvertelt en geld geeft voor wetenschappelijk onderzoek. Dress Red Day op 29 september onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Primair: vrouwelijke 'connectors' van 40-60 jaar. Secundair: Iedereen boven de 25 jaar.

Strategie/Concept

Hart-en vaatziekten zijn in Nederland de grootste doodsoorzaak bij vrouwen! Dat weet bijna niemand. Net zoals we te weinig weten van de symptomen, diagnostiek en behandeling bij vrouwen. Simpelweg omdat tot nu toe bijna al het onderzoek bij mannen is uitgevoerd. Daarom is als uitgangspunt voor de crossmediale campagne gekozen voor een provocerende strategie: 'It's a Man's World'. In de verwachting dat de hierdoor op te roepen verontwaardiging de noodzakelijke bewustwording en actiebereidheid zal vergroten. Hieruit is een campagne ontwikkeld met als terugkerende themaregel: 'We hebben je hart nodig'. Op basis van deze campagne is de bewustwording verdubbeld van 24% naar 49%. 9.000 mensen hebben zich aangesloten op Facebook, een van de grootste ledenaantallen in 'goede doelenland' waardoor de Hartstichting voortaan in staat is om potentieel ruim 1 miljoen mensen te bereiken. En er is circa 1 miljoen aan PR waarde gehaald.

Media- en middelenstrategie

Een crossmediale campagne met als spil de actiesite www.wehebbenjehartnodig.nl. Hier is meer informatie beschikbaar, wordt verwezen naar Dress Red Day, de Facebook pagina, en kan worden gedoneerd. Ook is hier de viral te zien met in de hoofdrol Martin van Waardenberg en John Buijsman die op onnavolgbare wijze de strategie (en Dress Red Day) in een ziekenhuis tot leven brengen.Voor het creëren van snel bereik, bewustwording en het verwijzen naar de actiesite heeft Nothing een verrassende commercial ontwikkeld en zijn banners gebruikt. Ism RTL 4 is de hele dag aandacht besteed aan Dress Red Day.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen