We hebben je hart nodig

We hebben je hart nodig

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Nederlandse Hartstichting & Unilever (Becel)
Bureau
Rhinocreations
Jaar
2010
Paginanummer
398

Doelstelling

Bewustwording vergroten rond het feit dat hart- en vaatziekten de grootste doodsoorzaak zijn onder vrouwen. Stimuleren dat de doelgroep dit doorvertelt en geld geeft voor wetenschappelijk onderzoek. Dress Red Day op 29 september onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Primair: vrouwelijke 'connectors' van 40-60 jaar. Secundair: Iedereen boven de 25 jaar.

Concept

Hart-en vaatziekten zijn in Nederland de grootste doodsoorzaak bij vrouwen! Dat weet bijna niemand. Net zoals we te weinig weten van de symptomen, diagnostiek en behandeling bij vrouwen. Simpelweg omdat tot nu toe bijna al het onderzoek bij mannen is uitgevoerd. Daarom is als uitgangspunt voor de crossmediale campagne gekozen voor een provocerende strategie: 'It's a Man's World'. In de verwachting dat de hierdoor op te roepen verontwaardiging de noodzakelijke bewustwording en actiebereidheid zal vergroten. Hieruit is een campagne ontwikkeld met als terugkerende themaregel: 'We hebben je hart nodig'. Op basis van deze campagne is de bewustwording verdubbeld van 24% naar 49%. 9.000 mensen hebben zich aangesloten op Facebook, een van de grootste ledenaantallen in 'goede doelenland' waardoor de Hartstichting voortaan in staat is om potentieel ruim 1 miljoen mensen te bereiken. En er is circa 1 miljoen aan PR waarde gehaald.

Media- en middelenstrategie

Een crossmediale campagne met als spil de actiesite www.wehebbenjehartnodig.nl. Hier is meer informatie beschikbaar, wordt verwezen naar Dress Red Day, de Facebook pagina, en kan worden gedoneerd. Ook is hier de viral te zien met in de hoofdrol Martin van Waardenberg en John Buijsman die op onnavolgbare wijze de strategie (en Dress Red Day) in een ziekenhuis tot leven brengen.Voor het creëren van snel bereik, bewustwording en het verwijzen naar de actiesite heeft Nothing een verrassende commercial ontwikkeld en zijn banners gebruikt. Ism RTL 4 is de hele dag aandacht besteed aan Dress Red Day.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken