We doen geen gekke dingen met je geld

We doen geen gekke dingen met je geld

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ROBECO
Bureau
Joe Public Take Away Advertising
Jaar
2018
Paginanummer
232

Doelstelling

Top-of-mind bekendheid en autoriteit van het Robeco merk verhogen en verkoopimpuls geven aan de beleggingsproducten.

Doelgroep

Nederlanders die overwegen te gaan beleggen.

Merkomschrijving

Robeco was decennialang dé beleggingsautoriteit. Maar met de komst van internet lijkt beleggen bijna een commodity geworden waarin doorgaans gouden bergen worden beloofd. Robeco heeft een wetenschappelijk fundament en werkt anders. Het start met risico's omzeilen: wel zo verstandig, maar lastig om te vertalen in motiverende communicatie. Men hoort immers liever kansen dan bedreigingen.

Concept

Mensen die beginnen met beleggen moeten werken voor hun geld en zijn daar dus zuinig op. Dit inzicht vertalen we naar: 'Na al dat harde werken doe je geen gekke dingen met je geld. Dat doen we bij Robeco ook niet.' We zien een dwarsdoorsnede van hardwerkend Nederland, waaronder een zakenman, kok, manager, kleuterleidster en turnster Sanne Wevers.

Media- en middelenstrategie

De harde werkers uit de TVC komen terug in langere online videos (waarbij dieper wordt ingegaan op hun motieven en relevante proposities), retargeting banners, Facebook en Instagram, digital outdoor en radiocommercials.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken