We brengen de kerst bij je thuis

We brengen de kerst bij je thuis

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
PostNL
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
107

Nominatie 2011

Doelstelling

Bevorder het verzenden van kerstkaarten door te laten zien dat de kerstkaart nog altijd onovertroffen is als het gaat om het overbrengen van een kerstwens.

Doelgroep

Vrouwen (35-55 jaar) als grootste gebruikersgroep behouden. En jongere vrouwen (25-35 jaar) stimuleren een echte kerstkaart te versturen door te focussen op de online mogelijkheden van PostNL: kaartwereld.nl en KaartWereld app.

Concept

Onder het motto 'We brengen de kerst bij je thuis' laat PostNL zien dat alleen een fysieke kerstkaart dat echte kerstgevoel bezorgt. Niets is persoonlijker, niets heeft meer impact. We visualiseren die impact met een lichtprojectie die verschijnt zodra de kerstkaart wordt opengemaakt. Deze projectie brengt de kerstboodschap op de kaart tot leven.

Media- en middelenstrategie

Breed zichtbaar in landelijke media waaronder abri's, print, radio en TV. Ondersteund met online media gericht op de jongere doelgroep. Resultaat: Een aansprekende campagne die aangezet heeft tot het versturen van ruim 170 miljoen kerstkaarten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken