We brengen de kerst bij je thuis

We brengen de kerst bij je thuis

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
PostNL
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
318

Nominatie 2011

Doelstelling

Bevorder het verzenden van kerstkaarten door te laten zien dat de kerstkaart nog altijd onovertroffen is als het gaat om het overbrengen van een kerstwens.

Doelgroep

Vrouwen (35-55 jaar) als grootste gebruikersgroep behouden. En jongere vrouwen (25-35 jaar) stimuleren een echte kerstkaart te versturen door te focussen op de online mogelijkheden van PostNL.

Concept

Onder het motto 'We brengen de kerst bij je thuis' laat PostNL zien dat alleen een fysieke kerstkaart dat echte kerstgevoel bezorgt. Niets is persoonlijker, niets heeft meer impact. We visualiseren die impact met een lichtprojectie die verschijnt zodra de kerstkaart wordt opengemaakt. Deze projectie brengt de kerstboodschap op de kaart tot leven. Het laat zien dat de kerstkaart de ontvanger raakt. En met de KaartWereld app of via kaartwereld.nl maakt PostNL het voor de verzender nu nog eenvoudiger om een kerstkaart te maken en te versturen die bij de ontvanger op de deurmat valt.

Media- en middelenstrategie

Om de emotie te verwoorden die een kerstkaart overbrengt, staat in alle media en middelen de boodschap 'We brengen de kerst bij je thuis' centraal. De campagne start 3 weken voor kerst in landelijke media waaronder abri's, print, radio en TV. Ondersteund met online media gericht op de jongere doelgroep: social media als Facebook en Twitter, banners en e-mailings. Het huis-aan-huisblad 'Er is Post!' bracht letterlijk de kerst thuis bij ruim 6 miljoen huishoudens. 2600 Postkantoren en 7000 verkooppunten werden voorzien van instoremateriaal. En ook 19.000 brievenbussen en de website van PostNL stonden in het teken van de kerstcampagne. In PR werd de centrale boodschap 'We brengen de kerst bij je thuis' ook geladen. PostNL riep een kerstwensenboom in het leven. Zowel online (via Facebook) als fysiek (in 5 grote steden), kon heel Nederland via een kerstkaart een wens doorgeven. PostNL liet vervolgens meerdere kerstwensen in vervulling gaan. Resultaat: Een aansprekende campagne die aangezet heeft tot het versturen van ruim 170 miljoen kerstkaarten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken