WaterSpaarders

WaterSpaarders

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
UNILEVER & WERELD NATUUR FONDS & MISSING CHAPTER FOUNDATION
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
380

Nominatie 2013

Doelstelling

Nederland korter laten douchen van gemiddeld 8 min. naar 5 min. om de energie die nodig is om het water op te warmen te besparen.

Doelgroep

Primair: Nederlandse gezinnen met kinderen. Secundair: Iedereen in Nederland.

Concept

WaterSpaarders is een langjarige beweging, die stimuleert minder warm water verbruik door korter te douchen. Douchen is een 'verslaving' die moeilijk is aan te passen, omdat het schijnbaar geen schadelijk effect heeft. Om Nederlands douchegedrag aan te passen, moeten we zo dicht mogelijk op het douchemoment zitten. We maken gebruik van kinderen als 'change agent'. Zij zijn de meest krachtige beïnvloeders van het gedrag van ouderen. Binnen een uniek lesprogramma ontwerpen kinderen douchegel- shampooflessen met een tekening + oproep om korter te douchen. Daarbij leveren we tools om de gedragsverandering vol te kunnen houden.

Media- en middelenstrategie

De basis: Een lesprogramma op Nederlandse basisscholen. Daar omheen: PR, Events, Social Media, Advertenties, Online Video, Online platform en Mobile app.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken