WaterSpaarders

UNILEVER & WERELD NATUUR FONDS & MISSING CHAPTER FOUNDATION / DDB & Tribal Amsterdam

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 380 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
UNILEVER & WERELD NATUUR FONDS & MISSING CHAPTER FOUNDATION
Titel
Dove, Andrelon
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Anniek Mauser
Film/Productiemaatschappij
Green Dream Productions, Elements Interactive
Editor
Green Dream Productions
Muziek
De Geluiderij
RTV-producer
DDB & Tribal Amsterdam
Illustraties
Christian Borstlap, Kinderen van Nederlandse basisscholen: groep 7 en 8
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UNILEVER & WERELD NATUUR FONDS & MISSING CHAPTER FOUNDATION
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Nederland korter laten douchen van gemiddeld 8 min. naar 5 min. om de energie die nodig is om het water op te warmen te besparen.

Doelgroep

Primair: Nederlandse gezinnen met kinderen. Secundair: Iedereen in Nederland.

Strategie/Concept

WaterSpaarders is een langjarige beweging, die stimuleert minder warm water verbruik door korter te douchen. Douchen is een 'verslaving' die moeilijk is aan te passen, omdat het schijnbaar geen schadelijk effect heeft. Om Nederlands douchegedrag aan te passen, moeten we zo dicht mogelijk op het douchemoment zitten. We maken gebruik van kinderen als 'change agent'. Zij zijn de meest krachtige beïnvloeders van het gedrag van ouderen. Binnen een uniek lesprogramma ontwerpen kinderen douchegel- shampooflessen met een tekening + oproep om korter te douchen. Daarbij leveren we tools om de gedragsverandering vol te kunnen houden.

Media- en middelenstrategie

De basis: Een lesprogramma op Nederlandse basisscholen. Daar omheen: PR, Events, Social Media, Advertenties, Online Video, Online platform en Mobile app.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen