Wat zou jij ermee doen?

T-Mobile / Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland

Bekijk deze campagne op pagina 140 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
T-Mobile
Titel
Telecom
Bureau
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Account
Corliz de Jongh, Brenda Rangel
Copy
Avinash Sampath
Art
Tim Bishop
Strateeg
Arjan Kapteijns, Susan Workman-Jongkind
Opdrachtgever
Karen de Loos, Chantal van der Walle, Brigitte Verweij
Film/Productiemaatschappij
Outcast Pictures
Editor
Martin Heijgelaar
RTV-producer
Lars Fabery de Jonge
Fotografie
Morad Bouchakour
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van T-Mobile
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Introductie van het nieuwe Relax prijsplan en het versterken van de emotionele merkbeleving van T-Mobile.

Doelgroep

Mannen en vrouwen in de leeftijd van 25-39.

Strategie/Concept

Met het nieuwe Relax kan de klant bellen en sms'en uit één bundel en zijn minuten en sms'jes onbeperkt houdbaar. Als je je bundel niet helemaal gebruikt, dan blijven de overgebleven belminuten en sms'jes altijd geldig. De campagne begint een aantal dagen voor de kick-off met een teaserfase op TV, online, outdoor en in print, om Nederland ervan bewust te maken dat je bij andere telecom operators je bel- en sms-tegoed verliest als je het niet helemaal gebruikt. In de volgende fase hebben we ons laten verrassen door de realiteit. We zijn de straat op gegaan met de vraag: 'Wat zou jij doen met al je extra minuten die je nu niet verliest?' Voorbijgangers geven spontane antwoorden variërend van alledaagse dingen, emotionele reacties tot en met het realiseren van een droom. Een van de voorbijgangers, Martijn - een sympathieke timmerman uit Durgerdam - krijgt de mogelijkheid om met behulp van het nieuwe Relax een grote wens werkelijkheid te maken. Martijn mag met zijn oude voetbalteam de finale om het kampioenschap overspelen, dat was volgens hem het mooiste moment uit zijn jongere jaren. Maar dit keer wil hij er meer publiek bij hebben!We volgen Martijn terwijl hij met zijn overgebleven belminuten en sms'jes de wedstrijd organiseert, teamgenoten traceert, met z'n team traint en uiteindelijk de finalewedstrijd opnieuw speelt en wint.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde 360° campagne die zich ontvouwt via een reeks TVC's, print, banners, een speciaal YouTube-kanaal met extra content, radio, outdoor, interne communicatie, instore en een speciale Hyves-applicatie waarmee mensen kunnen aftellen naar een voor hen belangrijke gebeurtenis. Alle communicatie werkt toe naar het hoogtepunt, de voetbalwedstrijd van Martijn. Tegelijkertijd wordt in alle uitingen ook de nieuwe Relax propositie van 'onbeperkt houdbaar beltegoed' gecommuniceerd.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen