Wat zou jij ermee doen?

Wat zou jij ermee doen?

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
T-Mobile
Bureau
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Jaar
2010
Paginanummer
140

Doelstelling

Introductie van het nieuwe Relax prijsplan en het versterken van de emotionele merkbeleving van T-Mobile.

Doelgroep

Mannen en vrouwen in de leeftijd van 25-39.

Concept

Met het nieuwe Relax kan de klant bellen en sms'en uit één bundel en zijn minuten en sms'jes onbeperkt houdbaar. Als je je bundel niet helemaal gebruikt, dan blijven de overgebleven belminuten en sms'jes altijd geldig. De campagne begint een aantal dagen voor de kick-off met een teaserfase op TV, online, outdoor en in print, om Nederland ervan bewust te maken dat je bij andere telecom operators je bel- en sms-tegoed verliest als je het niet helemaal gebruikt. In de volgende fase hebben we ons laten verrassen door de realiteit. We zijn de straat op gegaan met de vraag: 'Wat zou jij doen met al je extra minuten die je nu niet verliest?' Voorbijgangers geven spontane antwoorden variërend van alledaagse dingen, emotionele reacties tot en met het realiseren van een droom. Een van de voorbijgangers, Martijn - een sympathieke timmerman uit Durgerdam - krijgt de mogelijkheid om met behulp van het nieuwe Relax een grote wens werkelijkheid te maken. Martijn mag met zijn oude voetbalteam de finale om het kampioenschap overspelen, dat was volgens hem het mooiste moment uit zijn jongere jaren. Maar dit keer wil hij er meer publiek bij hebben!We volgen Martijn terwijl hij met zijn overgebleven belminuten en sms'jes de wedstrijd organiseert, teamgenoten traceert, met z'n team traint en uiteindelijk de finalewedstrijd opnieuw speelt en wint.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde 360° campagne die zich ontvouwt via een reeks TVC's, print, banners, een speciaal YouTube-kanaal met extra content, radio, outdoor, interne communicatie, instore en een speciale Hyves-applicatie waarmee mensen kunnen aftellen naar een voor hen belangrijke gebeurtenis. Alle communicatie werkt toe naar het hoogtepunt, de voetbalwedstrijd van Martijn. Tegelijkertijd wordt in alle uitingen ook de nieuwe Relax propositie van 'onbeperkt houdbaar beltegoed' gecommuniceerd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken