Wat zijn ze lekker zoet hè?!

FRUITTELLA / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 222 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
FRUITTELLA
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Valery Story
Copy
Henk Oortwijn
Art
Yvo de Lange
Strateeg
Caroline van Hoof
Opdrachtgever
Wilma Bouw, Simone Vis, Michiel Goedvolk
Film/Productiemaatschappij
Nosh Foodfilms
Muziek
Amp.amsterdam
In samenwerking met
Nosh Foodfilms, Amp.amsterdam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FRUITTELLA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Fruittella is de afgelopen jaren uit het zicht van consumenten verdwenen. De uitdaging was om nieuwe kopers te vinden en Fruittella weer in de mindset te krijgen. Fruittella kwam met iets nieuws: 30% minder suiker, maar met 100% de vertrouwde smaak van Fruittella. Voor dit nieuwe snoepje moest een introductiecampagne ontwikkeld worden waarin dit gegeven centraal stond.

Doelgroep

Vrouwen met kinderen van 6-12 jaar.

Strategie/Concept

De commercial speelt zich af in een voor de doelgroep herkenbare setting; met de auto in de file mét ruziënde kids op de achterbank. Tussen het hysterische gekibbel door zegt de moeder tegen de vader op de voorbank ''Hmmm. Wat zijn ze toch lekker zoet hè?'' Ze blijkt een Fruittella 30% minder suiker in haar mond te hebben en deelt er ook een uit aan haar man.

Media- en middelenstrategie

Omdat het een campagne betreft met een brede doelgroep, is er gekozen voor een massamediale middelenstrategie met de focus op tvc, online video en point of sale.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen