Wat ze later ook willen worden, opgroeien doe je het best met Blue Band

Wat ze later ook willen worden, opgroeien doe je het best met Blue Band

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER
Bureau
FCB Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
288

Nominatie 2014

Doelstelling

Overtuig moeders ervan dat hun kinderen het best opgroeien met Blue Band. Of het nu gaat over het belang van een goed ontbijt met de juiste essentiële vetten voor de groei en ontwikkeling van kinderen of de lol van het samen lekker bakken. Communiceer & activeer deze boodschap op een herkenbare en emotionele wijze zodat zowel de merkwaarde als de verkopen van Blue Band stijgen.

Doelgroep

Ouders (maar met name moeders) met kinderen tussen 1 en 12 jaar.

Concept

Vanaf 2010 heeft Blue Band de Beroepencampagne waarin op een metaforische wijze het belang van de juiste bouw- en voedingsstoffen wordt gecommuniceerd. Vanuit de Beroepencampagne thematiek (wat ze later ook willen worden, opgroeien doe je het best met Blue Band) zijn 2 nieuwe productcampagnes voor smeermargarine en Cake & Koekjes ontwikkeld inclusief een unieke spaaractie. In deze campagnes spelen het Brandweermannetje en zijn (nieuwe) Ballerina-zusje de hoofdrol. Het Brandweermannetje heeft altijd haast maar moet wel eerst ontbijten terwijl de Ballerina's al dansend veel plezier beleven aan het samen bakken. De spaaractie met 6 Broodtrommeltjes, waarvan er 400.000 stuks zijn weggezet, ondersteunt perfect de merkbelofte. In de overige communicatie zorgen de getekende Beroepenpoppetjes ervoor dat alle premiums en directe communicatie perfect bij de campagne aansluiten.

Media- en middelenstrategie

Voor het verhogen van de emotionele waarden is voor Blue Band een tv-commercial nog steeds het meest effectieve middel. Daarom zijn er twee TVC's (ontbijt en bakken) en een tag-on (spaaractie) ingezet. Voor de Blue Band Broodtrommeltjes spaaractie is maximaal gebruik gemaakt van de verpakking en de winkelvloer, via display's en POS-materialen, in alle supermarkten en Blokker en Marskramer winkels. De direct mailing is gericht op moeders en is afgestemd op de belangrijke (eet)momenten voor kids van 0 tot 4 jaar. Op de Blue Band website komt alle communicatie samen en is er tevens ruimte voor inspiratie op het gebied van koken & bakken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken