WAT VOOR AUTO BEN JIJ?

WAT VOOR AUTO BEN JIJ?

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ANWB
Bureau
Pickle Factory
Jaar
2009
Paginanummer
108

Doelstelling

Propositiebekendheid en likeability van ANWB en ANWB Wegenwacht® Service met Jongerenvoordeel vergroten.

Doelgroep

Jongeren tussen de 18 en 24 jaar in bezit van auto.

Concept

Voor veel jongeren is Wegenwacht nog altijd een low-interest product. Ook helpt het niet om hen op belerende wijze de relevantie van pechhulp te laten inzien. Ze bepalen zelf of het relevant is, en dus blijft pechhulp ver van ze af staan. Deze campagne zorgt ervoor dat jongeren zich gaan identificeren met hun auto. Dat ze voelen en begrijpen dat hun auto, net als zij, ook wel eens opstartproblemen heeft. En zo maken we ANWB relevant.

Media- en middelenstrategie

Laat jongeren op een leuke en gemakkelijke manier kennis maken met ANWB en breng zo pechhulp dichtbij. Met de Hyves quiz: “Wat voor auto ben jij?” kun je testen wat voor auto het beste bij je persoonlijkheid past. Je kunt de uitslag als gadget op je profiel zetten, je vrienden uitnodigen en ze vragen op je auto te stemmen. Meer dan 250.000 jongeren deden de test en 85.000 lieten hun e-mailadres achter.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken