Wat je mee geeft, is wat je straks achterlaat

Wat je mee geeft, is wat je straks achterlaat

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
COÖPERATIE DELA
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2015

Winnaar 2015

Doelstelling

Na een succesvolle introductiecampagne wilde DELA het gedachtegoed: 'Voor elkaar', verder uitbouwen. Waarbij mensen zijn aangespoord om te vertellen wat ze een ander willen meegeven. Doel is om mensen, leden en niet-leden, een voorkeur bij het merk te geven (RepTrak score) en om gedragsintenties te versterken.

Doelgroep

Het Nederlandse publiek.

Strategie/Concept

Er zijn altijd momenten in het leven dat je je realiseert wat je meekreeg van je ouders, of juist niet. En dat je dat zelf ook zo zal doen, of juist heel anders. Deze 'voor elkaar'-gedachte wordt het meest manifest bij het meest intieme en waardevolle moment in het leven: de geboorte. Dan zijn we ons het meest bewust dat we in het leven van alles meegeven, doorgeven, van generatie op generatie. We bedachten de themaregel 'wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat' en ontwikkelden een campagne waarin we mensen bewust maakten van deze gedachte en hielpen om waardevolle boodschappen mee te geven. Ter inspiratie voor anderen maakten we een user generated manifesto film en vijf documentaires. We creëerden een platform waarop mensen elkaar kunnen vertellen wat ze willen meegeven, dat o.a. via radio werd gedeeld.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd gestart met een manifesto film waarin we de geboorte van 22 baby's, door hun ouder zelf vastgelegd, zien en het gedachtegoed laden. Dit is ondersteund met print. De film, evenals de 5 portretten, zijn uitgezonden op tv en in de bioscoop. Daarnaast zijn verschillende persoonlijke boodschappen via radio, social, online banners en op het platform uitgerold. Ook hebben BN'ers zoals René Froger, Gers Pardoel en Jeroen Nieuwenhuize een persoonlijk bericht voor hun dierbaren gedeeld via een radiospot. Ook hierin werd iedereen aangespoord om ook mooie berichten te delen op het platform. 5 van deze persoonlijke berichten zijn vervolgens ingezet als user generated radiocommercials. Daarmee werd de cirkel rond.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken