Wat is jouw woonplan?

Wat is jouw woonplan?

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
FLORIUS
Bureau
Being There
Jaar
2020
Paginanummer
210

Doelstelling

Het doel van de herpositionering is met een optimistisch en innovatief imago merkbekendheid, sympathie en merkoverweging te verhogen. Florius maakt de beweging van flexibele hypotheekverstrekker op producten, naar een duidelijke positionering op mentaliteit: de energieke, innovatieve mogelijkmaker van woonplannen. Dit alles draagt bij aan het versterken van de positie in een zeer competitieve markt.

Doelgroep

Florius is er voor iedereen met een woonplan. Positieve, levenslustige mensen, die niet veel interesse hebben in financiën, maar wel vol enthousiasme met hun plan aan de slag gaan.

Merkomschrijving

Florius is een hypotheekspecialist die nieuwe woonplannen met hetzelfde aanstekelijke optimisme aangaat als de plannenmakers zelf. Daarin lopen ze voorop in kennis en vernieuwende producten en diensten; zo zetten ze alles op alles om samen te zorgen dat de klant kan genieten van zijn woning, nu én over 30 jaar.

Concept

Op de hypotheekmarkt voeren gedoe, geregel en onzekerheid vaak de boventoon. Er lijkt altijd wel reden voor pessimisme. Terwijl woonplannen juist optimisme verdienen. Mensen met een woonplan, die gáán ervoor. En die zoeken een hypotheekverstrekker die er met hetzelfde enthousiasme voor gaat. Om het mooier, beter, duurzamer en vooral wáár te maken. 'Woonplanoptimisme' noemt Florius dat en is de basis voor hun merkmissie. De merkmissie is doorvertaald naar het optimistische campagneconcept 'Waar een wil is' waarin Florius met een knipoog laat zien dat, wat je woonplan ook is, je samen met Florius je weg vindt. Tegelijk zijn een frisse, opvallende huisstijl en positieve tone-of-voice geïntroduceerd, die de typische Florius merkbeleving ondersteunen.

Media- en middelenstrategie

In interactieve workshops zijn het merkkompas en manifest aan alle Florius collega's geïntroduceerd en is er ruimte om mee te denken over de invulling van de merkmissie. Het intermediair wordt geïnformeerd met een serie podcasts en mailings. De 100% digitale campagne richt zich op mensen met woonplannen. Voor awareness en imago worden video's ingezet; als pre-roll en op social. Voor bereik worden display en native ads op Funda en Huispedia ingezet. Hierin was aandacht voor concrete services en voordelen. Florius klanten zijn geïnformeerd via diverse eigen middelen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken