Wat is jouw verhaal?

Wat is jouw verhaal?

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5
Jaar
2015
Paginanummer
76

Doelstelling

Het vertrouwen terugwinnen van Nederland. De perceptie bij het grote publiek is dat ABN AMRO de klant uit het oog is verloren. En misschien was dat ook wel een beetje zo. Weliswaar minder sterk dan de perceptie, maar perception is reality. Daarom willen we radicaal breken met deze realiteit en iedereen laten voelen dat de klant centraal staat bij ABN AMRO.

Doelgroep

Alle klanten, alle medewerkers en alle Nederlanders.

Concept

Meer klant, minder bank. Dat is het motto van de nieuwe campagne. Hoe kun je dat beter laten zien dan door het verhaal van de klant centraal te stellen? Want goed luisteren naar de klant is een belangrijke eerste stap in het terugwinnen van vertrouwen. Daarom nodigen we iedereen uit zijn verhaal te vertellen met het campagnethema 'Wat is jouw verhaal?' In de campagne zien en horen we letterlijk de verhalen van mensen. Ondersteund met het verhaal van ABN AMRO: 'Allemaal hebben we ons eigen verhaal. Onze eigen dromen en verlangens. Er is een bank die dat verhaal belangrijk vindt. Ernaar luistert en er iets mee doet.' Dat is het nieuwe verhaal van ABN AMRO. Vanuit het nieuwe gedachtegoed is er intern fors campagne gevoerd. Daarin roepen we medewerkers onder andere op om klantverhalen te delen waarin zij een rol hebben gespeeld bij het realiseren van het doel van de klant, om daarmee weer hun collega's te inspireren.

Media- en middelenstrategie

We introduceren het nieuwe gedachtegoed aan heel Nederland via tv, OOH, pre-rolls, social media en in alle ABN AMRO-kantoren. Op abnamro.nl en in social media staan verhalen van klanten centraal en roepen we op om verhalen te delen. Intern is de campagne goed zichtbaar van het hoofdkantoor tot het kleinste filiaal, van intranet tot het personeelsmagazine.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken