WAT IS JOUW SPAARPLAN?

WAT IS JOUW SPAARPLAN?

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
SNS Bank
Bureau
KesselsKramer
Jaar
2008
Paginanummer
194

Nominatie 2008

Doelstelling

Nederland oproepen om eens kritisch naar zijn spaargeld te kijken.

Doelgroep

Heel sparend Nederland (18+).

Concept

In de campagne roepen we alle Nederlanders op kritisch naar hun spaargeld te kijken. Het zijn misschien wel hectische tijden, maar met een goed plan ben je altijd zeker van je geld. Ook nu. En daar helpt SNS Bank de klant bij. SNS Bank is immers al spaarbank sinds 1817! In de campagne leggen we heel Nederland de volgende vraag voor: Wat is jouw spaarplan? In de reclameuitingen stellen we verschillende doelgroepen centraal. Ze hebben ieder hun eigen spaardoel en SNS Bank laat zien hoe ze dat spaardoel kunnen bereiken. Vervolgens nodigen we de consument uit om online zijn eigen spaarplan te maken.

Media- en middelenstrategie

Multimediale aanpak. De campagne is gestart met 2 thematische radiocommercials (40”en 45”) die uitleggen waarom je een spaarplan moet maken. Daarna volgden 3 televisiecommercials met 3 tag on’s, 3 radiocommercials met 3 tag on’s (landelijk en regionaal) en 4 dagbladadvertenties (landelijk en regionaal). Voor de site is een spaarplan-tool ontwikkeld zodat iedereen zijn eigen spaarplan kan maken. Deze tool staat op snsbank.nl/spaarplan. Er zijn banners gemaakt voor deze tool en voor de producten. Voor de winkels zijn posters en stoepborden gemaakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken