Trouw brengt dagelijks verdieping voor mensen die weten dat niets in de wereld zwart wit is. Daartegenover oordelen mensen - met name op social media - steeds vaker en steeds heftiger op nieuwsonderwerpen. Alsof er geen twijfel mogelijk is. Trouw stelt in deze campagne de snelheid van oppervlakkige conclusies en oordelen op nieuwsberichten aan de kaak.
In deze bijzondere campagne lezen mensen ongenuanceerde socialmediaberichten voor over een onderwerp wat hen direct aangaat. Gor, een ex-vluchteling. Francien, slachtoffer van sexting. En Laura, kampt met overgewicht. De commercials worden afgesloten met de boodschap: "Wat is een mening waard zonder verdieping? Wie op zoek is naar de waarheid, moet wél durven twijfelen. Trouw Misschien wel de beste krant van Nederland."
De hoofdrolspelers zijn geen acteurs, maar echte mensen die geselecteerd zijn door een gespecialiseerd researchbedrijf. De commercials zijn in één keer opgenomen zodat de eerste takes een zo authentiek mogelijke registratie van de emotie van de hoofdpersonen weergeven bij het voorlezen van de tweets.