Wat houdt je tegen?

NS / N=5

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 448 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Maarten Posthumus, Yoeri Kastelein
Copy
Romke Oortwijn
Art
Bart Kooij
Strateeg
Joris Gruiters
Opdrachtgever
Marieke Nijhoff, Tamara van Grinsven, Marian Meijer, Trix Groot
Film/Productiemaatschappij
Czar
Editor
Annelien van Wijnbergen
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Monique Neuteboom
In samenwerking met
Initiative
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° winnaars

Branding 360°

Doelstelling

De emotionele binding tussen reizigers en het merk NS versterken.

Doelgroep

Sociaal recreatieve reizigers van alle leeftijden.

Strategie/Concept

We willen allemaal graag vaker verrast worden, hebben soms moeite met de regelmaat van ons leven en behoefte aan iets dat de sleur van alledag doorbreekt. Alleen weten we niet zo goed wat. Of we stellen het uit: morgen kan ook nog. Maar waarom wachten? Met de trein ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Vrij om de dingen te doen die je altijd al hebt willen doen, maar nooit hebt gedaan. Dus wat houdt je tegen? Ga naar dat heerlijke lunchtentje in Parijs, zoals we twee (ietwat ondeugende) heren op leeftijd zien doen. Ga een weekendje naar Londen, dansen op ADE of lekker shoppen met z'n tweeën in Haarlem. Met inspiratie en aanbiedingen riep NS heel Nederland zo op om dat waar je zin in hebt, niet langer uit te stellen.

Media- en middelenstrategie

In een versnipperd medialandschap wil NS dat uitingen bij elkaar optellen. Maar ook per middel kijken hoe creatie optimaal kan worden ingevuld. De regel 'Wat houdt je tegen?' vormde daarom de rode draad in de campagne. En was terug te zien in zowel de merk als sales-campagnes van NS en NS International. Per doel en doelgroep is vervolgens gekeken naar invulling en middel. Vanwege de grote en brede doelgroep van NS werd gekozen voor een slimme combinatie van online video en tv. Om te raken werd tv en online (social) video ingezet. En om te inspireren erop uit te gaan tag-ons, abri's en online video's. De campagne leidde tot veel positieve posts op social media (normaal toch ook het domein van kritiek op NS).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen