Wat eten we vandaag?

Wat eten we vandaag?

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
KNORR
Bureau
Kingsday, Brompton Road, Normik
Jaar
2013
Paginanummer
306

Doelstelling

Help consumenten bij hun dagelijkse 'Wat eten we vandaag?' vraag door variatie te bieden op veel gegeten maaltijden en hiermee zowel meer vers als Knorr producten te verkopen.

Doelgroep

Families met kinderen

Concept

De Nederlandse consument worstelt elke dag met de vraag: 'Wat eten we vandaag?'. Ze heeft dan ook 7-9 routine maaltijden welke ze elke week op dezelfde manier herhaalt. Vers (groente) is het startpunt voor het avondeten, maar hoe maak je het lekker klaar? Er is behoefte om te variëren, maar dit moet makkelijk zijn en de kinderen moeten het lekker vinden. Daarom heeft Knorr de Knorr Variatie Top 10 geïntroduceerd. Handige lijstjes waarmee je in een handomdraai heerlijke variaties van je favoriete maaltijd op tafel zet: een gegarandeerd succes! Deze insight gedreven campagne resulteert in een win voor Knorr met marktaandel groei en een hogere base rotatie, een win voor retailers met meer vers verkoop en grotere mandjes en een win voor de consument door het bieden van variatieoplossingen voor de totaalmaaltijd.

Media- en middelenstrategie

Binnen de campagne stonden na elkaar 4 (groente)maaltijden centraal. Allen ondersteund door ATL met de populairste tips, een groots winkelvloer (display) programma op de groenteafdeling en online voor stemmen op en insturen van tips.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken