Wat doe je hier nog?

Wat doe je hier nog?

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
transavia.com
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
138

Winnaar 2006

Doelstelling

transavia.com is een echte retailer, alle communicatieve inspanningen moeten extra site-traffic realiseren. transavia.com wil duidelijk maken dat ze naast een vliegproduct (tickets) ook een reisproduct, zoals pakketreizen, hotels en transfers aanbiedt. transavia.com moet hierbij haar low-cost-low-fare (lclf) imago versterken.

Doelgroep

Alle Nederlanders die wel eens met vakantie gaan, willen gaan of zouden moeten gaan.

Concept

transavia.com is er van overtuigd dat er in Europa nog veel te veel te beleven is. De prijzen zijn belachelijk laag, daarom brengt transavia.com elke keer weer haar producten onder de aandacht op momenten dat de doelgroep gevoelig is voor een beetje vakantie plezier. Wat doe je hier nog? Niet de bestemming maar de (latente) reisbehoefte is leading. Op het moment dat de twee belangrijkste vakanties van het jaar - zomervakantie en wintersport- geboekt worden, brengt transavia.com haar reismerk onder de aandacht. Verder verleidt transavia.com de doelgroep eens spontaan met vakantie te gaan op momenten dat deze gevoelig is voor een aanbieding. Prijsagressieve stunts zoals de 1 euro actie, waarbij beschikbaarheid een belangrijk onderdeel van de boodschap is, dragen bij aan een enorme toename in de boekingen en onderhouden het low cost imago.

Media- en middelenstrategie

Above the line media, waaronder, tv, radio, outdoor, print en dagblad zijn ingezet om de doelgroep aan te spreken op haar (latente) reisbehoeftes. Er is voor tv gekozen om snel propositiebekendheid op te bouwen en om de verbreding van de activiteiten van transavia.com (van vlieg- naar compleet reismerk) duidelijk uit te leggen. Online media en dagblad zijn met een conversie doelstelling ingezet, waarbij de bestemming en in minder mate het reismotief leading is geweest.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken