Wat de VOG?

Wat de VOG?

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN JUSTITIE EN VEILIGHEID, SCREENINGSAUTORITEIT JUSTIS
Bureau
Nowsy
Jaar
2017
Paginanummer
278

Doelstelling

Wegnemen van misverstanden over het verkrijgen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Doelgroep

De voorlichtingscampagne richt zich primair op jongeren tussen 16 en 27 jaar en secundair op jeugdprofessionals.

Merkomschrijving

'Wat de VOG?' is een campagne speciaal om de misverstanden over de VOG bij jongeren weg te nemen. Op de campagnesite Watdevog.nl kunnen jongeren uitgebreid informatie vinden en anoniem een VOG-check doen om in te schatten hoe groot de kans is dat ze een verklaring krijgen.

Concept

Personality Kaj Gorgels gaat de straat op om te onderzoeken wat jongeren nu echt weten van de VOG. Met de vraag, die centraal staat in het concept: Wat de VOG? De antwoorden resulteren in een drietal korte video's waaruit blijkt dat het helemaal niet gek is als je niet weet wat de VOG is.

Media- en middelenstrategie

De campagne is een combinatie van op een verrassende manier voorlichting geven en traffic genereren naar de website. Daar waar jongeren te vinden zijn: YouTube, Snapchat, Instagram, Instagram Stories en Facebook en via het streaming-muziekkanaal Spotify. Verder bestaat de campagne uit een fysieke en online toolkit met materialen voor jeugdprofessionals.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken