WARM HÈ?

WARM HÈ?

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting Natuur en Milieu
Bureau
RICH
Jaar
2009
Paginanummer
454

Doelstelling

De opwarming van de aarde en de Klimaatgids onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Breed Nederlands publiek, focus op lager opgeleiden. Hoog opgeleiden zijn zich al voldoende bewust van de problematiek, maar lager opgeleiden blijven relatief onverschillig.

Concept

RICH schreef en produceerde samen met Harry Vermeegen het nummer ‘Warm Hè?’; een remake van zijn jaren ‘80 hit ‘Koud Hè?’. Op het heetste moment van de zomer zingt heel Nederland mee. Het typische Hollandse gezeur over het weer wordt zo gebruikt om mensen op een verrassende manier aan het denken te zetten. Tips om daadwerkelijk milieu en energie te besparen vinden ze in de Klimaatgids.

Media- en middelenstrategie

Stichting Natuur en Milieu had geen mediabudget om de actie te ondersteunen. De campagne was volledig afhankelijk van free publicity. De single en videoclip werden goed opgepakt: TMF, RTL Boulevard, Editie NL en vrijwel alle radiostations interviewden Harry en draaiden de single. Ook online en printmedia (o.a. De Telegraaf) doken op het nieuws.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken