Wapencampagne: Ik draag geen wapen

Wapencampagne: Ik draag geen wapen

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Nederland Veilig/Ministerie van Justitie
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2007
Paginanummer
394

Nominatie 2007

Doelstelling

Jongeren bewust maken van de risico’s/gevaren die het dragen van een wapen met zich meebrengt, vooral van het feit dat dit de eigen veiligheid in gevaar kan brengen.

Doelgroep

Primair: onervaren wapendragers, jongeren (15 - 20 jr.) die soms een wapen dragen. Secundair: jongeren zonder wapen, die vanuit eigen ervaring tegenwicht kunnen bieden aan wapendragers.

Concept

Uit focusgroepenonderzoek van Intomart blijkt dat sommige jongeren zich veiliger voelen met een wapen op zak. Ze realiseren zich niet dat je wapen zich tegen je kan keren waardoor je slachtoffer wordt van je eigen wapen. Deze gedachte is vertaald in een campagnesymbool: een mes in de vorm van een boemerang.

Media- en middelenstrategie

De TVC en 20 (door jongeren zelf ingesproken) radiospots agenderen het onderwerp en genereren traffic naar het online platform. De website ‘ikdraaggeenwapen.nl’ is o.a. vanuit MSN via een tab direct bereikbaar. Deze biedt jongeren informatie, games en een platform om hun mening te uiten over wapens: door een persoonlijk statement via Google Earth op een plek naar keuze
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken