Wanadoo wordt Orange

Wanadoo wordt Orange

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Orange Nederland N.V.
Bureau
Publicis & Publicis Dialog
Jaar
2006
Paginanummer
128

Nominatie 2006

Doelstelling

Maak bekend dat Wanadoo en Orange samen verdergaan als Orange.

Doelgroep

Heel Nederland.

Concept

Samen durf je meer, beleef je meer en ontdek je meer. Kortom: life’s better together. Daarom gaan Wanadoo en Orange samen. In een crossmediale campagne zien we twee pinguïns die samen de wijde wereld intrekken. Muziek speelt in alle Orange-commercials een belangrijke rol. Het voor deze commercial gebruikte zwoele chanson ‘Une Belle Histoire’ (Michel Fugain) werd opnieuw een hit in Nederland.

Media- en middelenstrategie

Allereerst richt de campagne zich op de eigen medewerkers en de bestaande klanten. Hen willen we een warm, welkom gevoel geven bij het nieuwe Orange. Zij krijgen het nieuws als eerste met een direct mail, gevolgd door een e-mailnieuwsbrief. Via onlinemedia en de eigen Orange-winkels spreidt het nieuws zich verder uit over Nederland. Ten slotte krijgt de campagne landelijke zichtbaarheid met de inzet van tv en buitenreclame.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken