Wanadoo wordt Orange

Orange Nederland N.V. / Publicis & Publicis Dialog

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 128 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Orange Nederland N.V.
Titel
Mobiele telefonie en breedbandinternet
Bureau
Publicis & Publicis Dialog
Account
Arco Bregman, Barbara Eugster
Copy
Chester de Vries
Art
Bram Tervoort
Strateeg
Caroline van Lieshout
Opdrachtgever
Simone Williams, Simone Kenter, Tanja Roeleveld
Film/Productiemaatschappij
Condor Amsterdam, Condor België
Editor
Compositing: Condor België Herman Germeijs, 3D: Condor België Sylvain Delaine, Sebastien Desmet, Sandro Paoli
Muziek
Michel Fugain, Rebel Music
RTV-producer
Frank van Ree
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Orange Nederland N.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis & Publicis Dialog
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Maak bekend dat Wanadoo en Orange samen verdergaan als Orange.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Samen durf je meer, beleef je meer en ontdek je meer. Kortom: life’s better together. Daarom gaan Wanadoo en Orange samen. In een crossmediale campagne zien we twee pinguïns die samen de wijde wereld intrekken. Muziek speelt in alle Orange-commercials een belangrijke rol. Het voor deze commercial gebruikte zwoele chanson ‘Une Belle Histoire’ (Michel Fugain) werd opnieuw een hit in Nederland.

Media- en middelenstrategie

Allereerst richt de campagne zich op de eigen medewerkers en de bestaande klanten. Hen willen we een warm, welkom gevoel geven bij het nieuwe Orange. Zij krijgen het nieuws als eerste met een direct mail, gevolgd door een e-mailnieuwsbrief. Via onlinemedia en de eigen Orange-winkels spreidt het nieuws zich verder uit over Nederland. Ten slotte krijgt de campagne landelijke zichtbaarheid met de inzet van tv en buitenreclame.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen