Wagner Big Spender

Wagner Big Spender

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Wagner
Bureau
Publicis Dialog
Jaar
2011
Paginanummer
270

Doelstelling

Het betrekken van studenten bij het merk Wagner Big Pizza.

Doelgroep

Studenten die zich met volle overgave in het studentenleven willen storten.

Concept

Ook Wagner weet dat het voor studenten lastig blijft de maandelijkse eindjes aan elkaar te knopen. En dat studenten vaak denken: als ik het geld had, dan zou ik.... Met de campagne voor Wagner Big Pizza kregen studenten de kans deze gedachte waar te maken en een echte 'Big Spender' te worden. Wat ze ervoor moesten doen? Eerst de Wagner Facebook pagina 'liken' en daarna door middel van video, foto of tekst, delen wat zij zouden doen met een jaar lang € 300,- extra per maand. En hier zoveel mogelijk 'likes' voor verzamelen. Vier weken lang werd uit de top tien de weekwinnaar gekozen, die een jaar lang € 300,- per maand extra kreeg.

Media- en middelenstrategie

Om de actie aan te jagen en creativiteit bij de inzendingen te stimuleren is gekozen voor online seeding van teasende voorbeeldfilmpjes op studentensites. Tevens zijn rondom hogescholen en universiteiten promoteams ingezet om te flyeren en zijn fietsen van studenten voorzien van Big Spender koelkastetiketten. Naast de inzet van deze middelen vormden de studenten zelf het belangrijkste onderdeel in de campagne. Door het verzamelen van Facebook 'likes' brachten zij de actie naar buiten en stimuleerden andere studenten te participeren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken