Wachten op een nier is erger.

Wachten op een nier is erger.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NIERSTICHTING NEDERLAND
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
310

Nominatie 2014

Doelstelling

De Nierstichting heeft een goed merk neergezet en daarmee een solide basis voor inkomsten weten te bereiken. Echter: met onvoldoende eigenheid en onderscheidenheid. Gezien de economische ontwikkelingen, veranderende maatschappij en de toenemende concurrentie op de fondsenmarkt is een onderscheidende positie essentieel. Najaar 2013 onderzocht bureau Ferro het merk en kwam met 3 concrete adviezen 1. Impact vergroten. Het overvolle landschap versterkt de behoefte aan opvallen en het claimen van een unieke positie. De campagnes moeten gedurfder, verrassender, frisser, eigentijdser. 2. Relevantie vergroten. Door nierziekten 'dichterbij' te maken. Door de kennis over het risico van overlijden en de impact van de ziekte op het leven te verhogen. 3. Betrouwbaarheid vergroten: het vertrouwen in de Nierstichting moet groot zijn, de doelgroep moet het gevoel hebben dat het geld goed terecht komt.

Doelgroep

Alle potentiële gevers, van geld én nieren (op de Collecteweek volgt de Donorweek).

Concept

Wachten op de bus of in de file is vervelend. Maar wachten op een nier is erger. De wachttijd voor een donornier is gemiddeld 4 jaar. Jaarlijks overlijdt 1 op de 6 dialysepatiënten. De wachtlijst moet korter. Om aandacht voor deze boodschap te krijgen, zoeken we het grote publiek op tijdens het wachten.

Media- en middelenstrategie

The medium is the message. We benutten zoveel mogelijk media op plekken waar je wacht: bushokjes, metrostations, openbare toiletten, beurtbalkjes, wachtboodschap telefooncentrale en preroll. Tv en landingspagina gebruiken we voor verdieping van de boodschap.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken