WAAR LIMBURG TROTS OP IS

WAAR LIMBURG TROTS OP IS

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Brand Bier
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
212

Winnaar 2009

Doelstelling

Brand weer op de kaart zetten als het bier waar Limburg trots op is.

Doelgroep

Premium bierdrinkers (mannen 18-64 jaar), focus op Limburgers.

Concept

Brand Bier raakt een Limburger in zijn hart. Dit illustreren we in de tvc door de reactie (“Wat zeg je me nou?”) van een Limburgse café-uitbater die door een Hollandse fietstoerist wordt gevraagd of dat Brand Bier nog wel wordt gebrouwen in Limburg. We zien een stoet van bekende Limburgers die, aangetast in hun trots, met de fietser optrekt naar de Brand-brouwerij, de oudste brouwerij van Nederland. Brand op zijn beurt, benadrukt in de tvc ook zijn trots voor Limburg, door het tonen van typisch Limburgse elementen als het mooie Limburgse landschap, de bekende Limburgers en een lokale schutterijvereniging. De liefde tussen Brand en Limburg is dus een wederzijdse.

Media- en middelenstrategie

Wederkerigheid is het woord. Brand is trots op Limburg en Limburg trots op Brand. Limburg moest eerst weten dat Brand nog steeds trots is op Limburg. De strategie is gericht op het creëren van Limburgse betrokkenheid en begint ver voor de tvc. Allereerst de gerichte oproep aan alle Limburgers op websites en in lokale media om mee te spelen in de tvc. Daarna aandacht in lokale media voor de opnames in Wijlre en voor de bekende Limburgers. In de twee weken voorafgaand aan de eerste airdate van de tvc, worden er op TV Limburg vier korte programma’s met onze fietstoerist uitgezonden. Hierin bezoekt hij een aantal plekken waar Limburg trots op is. Het begin van de tvc doet vermoeden dat het de vijfde aflevering is, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dan mag heel Nederland meegenieten van de Limburgse trots! In Limburg wordt de tvc extra geactiveerd met de uitzending van de making-of op TV Limburg. Ook laat Brand zijn trots zien door de carnavalscampagne “Wat zeas-te mich noe?”. De tweede plek bij de Gouden Loeki bewijst dat we op de goede weg zijn en de harten van de Limburgers weer aan het winnen zijn.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken