VW Transporter, weet niet van ophouden

VW Transporter, weet niet van ophouden

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Volkswagen Bedrijfswagens
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2012
Paginanummer
66

Winnaar 2012

Doelstelling

In 2012 werd de Transporter 65 jaar. Voor Volkswagen Bedrijfswagens een mooie gelegenheid om de merksympathie en sales een impuls te geven.

Doelgroep

Heel zakelijk rijdend Nederland

Concept

Terwijl de meeste mensen bij 65 denken aan het pensioen, weet de Transporter nog lang niet van ophouden. En omdat veel van onze rijders deze mentaliteit delen, gingen we op zoek naar de oudste nog werkende vakman in Nederland.

Media- en middelenstrategie

Het hele jaar stond in het teken van 'Weet niet van ophouden'. Op TV introduceerden we de verjaardag en het thema via een commercial. Vervolgens starten we een zoektocht via radio en online naar vakmannen die ook niet van ophouden weten. Van de mooiste portretten maakten we online videos die via blogs en social media geseed werden. Tijdens de RAI startten we op radio, online en bij de dealers een salescampagne. De campagne resulteerde in stijging van de belangrijkste merkwaarden sympathiek en betrouwbaar, en zorgde bovendien voor een stijging van 60% in verkopen ten opzichte van 2011.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken