VVD ZEKER NU

VVD ZEKER NU

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
VVD
Bureau
XXS Communicatie-advies
Jaar
2010
Paginanummer
366

Nominatie 2010

Doelstelling

De VVD herpositioneren als partij van de straat met beschaafde afstand van de gevestigde orde en met heldere keuzes/standpunten op het gebied van economie, veiligheid en integratie/immigratie. Focus op vooraf afgebakende kiezerssegmenten.

Doelgroep

Iedereen die mag stemmen voor de Tweede Kamer en in het bijzonder ondernemende, werkende mensen die de economie dragen en een veilige leefomgeving hoge prioriteit geven.

Concept

De meeste partijen kiezen voor een centrale campagneslogan en/of een foto van de lijsttrekker. De VVD voert campagne op inhoud. In die campagne staan prikkelende stellingen centraal. Deze stellingen laten zien wat voor de partij belangrijke kernthema's zijn en brengen het debat als het ware 'op straat'. De stellingen zijn helder, polariserend, prikkelend, vaak met een knipoog en laten duidelijk zien dat de partij positie inneemt. De VVD wil emotie oproepen met de stellingencampagne. De VVD komt op voor een eerlijker Nederland en wil orde op zaken stellen.

Media- en middelenstrategie

Timing is everything. Dus werden tv spots ingekocht in de blokken rondom de grote debatten. Ontwikkelden we voor de laatste week van de campagne een online campagne binnen NU.nl en plaatsten we de laatste dagen 1/1 pagina's in landelijke en regionale dagbladen. Daarnaast werden megamasten ingezet en verschenen alle uitingen uiteraard op de verkiezingsborden. Op de laatste dag werd gratis koffie uitgedeeld door promoteams. En uiteraard was de campagne zichtbaar bij alle bijeenkomsten van de partij.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken