De VU is een open organisatie, sterk verbonden met mens en maatschappij. Het gaat bij de VU niet alleen om verdieping van kennis, maar ook om verbreding. Daarom vragen we van onze studenten, onderzoekers, promovendi en medewerkers dat ze verder kijken: verder dan het eigenbelang, het eigen vakgebied, verder dan het bekende, het voor de hand liggende. VU is verder kijken. In alle communicatie laten we zien dat enerzijds de VU als organisatie verder denkt dan het gebruikelijke, anderzijds willen we alle betrokkenen bij de VU ook inspireren om verder te kijken en verder te denken. In communicatie gebruiken we eigen onderzoek, eigen mensen en studenten. Dat maakt de campagne realistisch en geloofwaardig. Het logo krijgt een restyling en er komt een herkenbaar vernuftig kleurensysteem voor faculteiten. Ze krijgen een eigen stijl, die toch leidt tot een herkenbaar geheel. Binnen een jaar is het overgrote deel van alle communicatiemiddelen van de VU binnen het nieuwe concept en de nieuwe huisstijl. De VU is weer één merk, met één verhaal, één uitstraling.