VROUWEN BIJ DE MARINE

VROUWEN BIJ DE MARINE

Categorie
Personeel
Adverteerder
KONINKLIJKE MARINE
Bureau
BVH Groep
Jaar
2005
Paginanummer
416

Doelstelling

Doel van de campagne is om vrouwen ook eens een andere, meer vrouwelijk kant van de Marine te laten zien.

Doelgroep

Avontuurlijk ingestelde vrouwen van 17 tot 22 jaar.

Concept

De Koninklijke Marine (KM) staat te boek als een typisch mannenbolwerk waar hard gewerkt wordt, onder moeilijke (oorlogs)omstandigheden, waardoor je soms lang van huis bent en waar je zwaar (vies) werk doet. Primair geen aantrekkelijk beeld voor vrouwen. Om ervoor te zorgen dat vrouwen de Marine toch gaan overwegen, laten we in een teasende campagne zien dat vrouwen zich bij de Marine thuis voelen en dagen we ze uit om naar een aantal sites te gaan. Op de persoonlijke website van deze (echte) Marinemeiden vinden we vervolgens een uitgebreid dagboek waarin de vrouwen zelf vertellen hoe het is om bij te Marine te werken en wat ze zoal meemaken. Het echte leven van de vrouw bij de Marine staat in de campagne centraal en laat op een natuurlijke wijze zien dat de Marine ook voor hen een interessante werkgever is. TITEL VROUWEN BIJ DE MARINE 417 PERSONEEL

Media- en middelenstrategie

De printcampagne is geplaatst in alle Nederlandse meiden- en vrouwenbladen. Ter ondersteuning is webvertsing ingeschakeld om extra traffic te generen naar de actiesites. Kern van de campagne zijn een drietal websites.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken