Vriendenkring Hertog Jan

Vriendenkring Hertog Jan

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
InBev Nederland N.V.
Bureau
&KoenseSeverein
Jaar
2006
Paginanummer
28

Nominatie 2006

Doelstelling

Verhogen van de loyaliteit van horecaondernemers aan Hertog Jan. En het vergroten van de bekendheid van en waardering voor Hertog Jan op de tap bij consumenten. Een zaak met Hertog Jan is een kwaliteitszaak. Dus hoe maken we Hertog Jan in de horeca synoniem aan goed gastheerschap.

Doelgroep

De ruim 200 belangrijkste Hertog Jan cafés.

Concept

Hertog Jan zorgt ervoor dat het bier op zijn best de brouwerij verlaat, maar het is aan de horecaondernemer om het ook op zijn best in het glas te krijgen. De sleutel is goed gastheerschap. Want een goede gastheer kent het verschil tussen ‘inschenken’ en ‘serveren’, tussen ‘goede klanten’ en ‘goed zijn voor je klanten’ en tussen ‘een pilsje’ en een ‘goed glas bier’. Dus is op 6 november 2006 te Arcen de Vriendenkring Hertog Jan opgericht, een verbond van brouwers en tappers. Hier komen twee dingen bij elkaar: de passie voor het bier en de passie voor het horecavak. Met de Vriendenkring ondersteunt Hertog Jan niet alleen het goede gastheerschap, maar de leden krijgen in de toekomst ook invloed op de horeca-activiteiten. De naam Vriendenkring verwijst naar de oorsprong van de brouwerij. In 1915 werd namelijk door 4 bevriende brouwers de Stoombierbrouwerij de Vriendenkring opgericht. De voorloper van Hertog Jan.

Media- en middelenstrategie

Ruim 200 horeca ondernemers werden met een fles speciaal gebrouwen bier uitgenodigd voor de oprichting van de Vriendenkring Hertog Jan. Hier konden ondernemers discussiëren over goed gastheerschap, kennis maken met de ‘speciale speciaalbieren’ en werd verteld hoe de Vriendenkring goed gastheerschap ondersteunt. Extra aandacht kregen de ‘bierrituelen’: het gekoelde glas, de bitterbakjes en het visitekaartje dat elk getapt glas bier persoonlijk maakt. 163 ondernemers schreven zich ter plekke in. Na het doorlopen van een masterclass ontvingen ze het emaillen gevelbord en werden ze officieel vriend. Vervolgens verloopt de interactie via de site, de horeca accountmanagers en speciale bijeenkomsten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken