VriendenDeal

SIMYO / KOKORO Amsterdam

award
Winnaar 2014

Bekijk deze campagne op pagina 126 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
SIMYO
Titel
Telecommunicatie
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Valery Story
Copy
Merlijn van Vliet
Art
Wouter Vanhaeren
Strateeg
Rik Heijmen
Opdrachtgever
Mischa Oudolf, Onno van der Poel, Lieve Gerretsen
Muziek
Big Orange
Illustraties
John Beckers
In samenwerking met
Resoluut, Welikemilk, Freshbridge, Poort80, Ferdi Koomen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIMYO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Simyo, het Sim Only voordeelmerk van KPN, wil blijven groeien. Maar liever niet door meer budget te spenderen. Het liefst wil Simyo haar budget besteden aan voordelen voor de klant.

Doelgroep

Simyo is er voor iedereen die bewust met zijn/haar budget wil omgaan. Voor de consument (35 tot 55 jaar) die een premium provider wel kan betalen maar dat niet wil. Deze consument wil een dienst zonder overbodige luxe. De belangrijkste behoefte van deze consument is de controle over de eigen bundel.

Strategie/Concept

Simyo heeft een voor de telecombranche ongekende hoge klanttevredenheid (veruit de hoogste Net Promotor Score) en is al vier keer op rij door de Consumentenbond verkozen tot beste provider. Klanten zijn zó tevreden dat ze Simyo met een gerust hart aanbevelen aan vrienden en bekenden. Daaruit volgde het idee van een persoonlijke webshop, waarmee klanten worden beloond voor het aanbrengen van nieuwe klanten. Wie heeft niet met het idee gespeeld om zelf een winkeltje te openen? Van jongs af aan, spelen mensen 'winkeltje'. Nu kunnen Simyo klanten een eigen shop openen, personaliseren met een eigen foto, achtergrond en welkomstbericht en deze promoten onder vrienden en familie via social media. Zowel de nieuwe als de bestaande Simyo klant ontvangt €10,- korting. Daarmee wordt het makkelijker en nóg leuker om Simyo aan te bevelen.

Media- en middelenstrategie

De campagne is getarget op Simyo klanten. Het bereik wordt opgebouwd door middel van owned media, zoals de landingspagina van de eigen website, de 'mijn' omgeving, het Simyo blog, de social kanalen en het forum. Een zeer beperkt media budget wordt besteed aan advertenties die worden vertoond aan bestaande klanten op YouTube en Facebook. Dit gebeurt in de vorm van een online film met een eenvoudige boodschap, die uitlegt hoe makkelijk het is om een eigen shop te openen en zelf voordeel te verdienen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen