VriendenDeal

VriendenDeal

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
SIMYO
Bureau
KOKORO Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
126

Winnaar 2014

Doelstelling

Simyo, het Sim Only voordeelmerk van KPN, wil blijven groeien. Maar liever niet door meer budget te spenderen. Het liefst wil Simyo haar budget besteden aan voordelen voor de klant.

Doelgroep

Simyo is er voor iedereen die bewust met zijn/haar budget wil omgaan. Voor de consument (35 tot 55 jaar) die een premium provider wel kan betalen maar dat niet wil. Deze consument wil een dienst zonder overbodige luxe. De belangrijkste behoefte van deze consument is de controle over de eigen bundel.

Concept

Simyo heeft een voor de telecombranche ongekende hoge klanttevredenheid (veruit de hoogste Net Promotor Score) en is al vier keer op rij door de Consumentenbond verkozen tot beste provider. Klanten zijn zó tevreden dat ze Simyo met een gerust hart aanbevelen aan vrienden en bekenden. Daaruit volgde het idee van een persoonlijke webshop, waarmee klanten worden beloond voor het aanbrengen van nieuwe klanten. Wie heeft niet met het idee gespeeld om zelf een winkeltje te openen? Van jongs af aan, spelen mensen 'winkeltje'. Nu kunnen Simyo klanten een eigen shop openen, personaliseren met een eigen foto, achtergrond en welkomstbericht en deze promoten onder vrienden en familie via social media. Zowel de nieuwe als de bestaande Simyo klant ontvangt €10,- korting. Daarmee wordt het makkelijker en nóg leuker om Simyo aan te bevelen.

Media- en middelenstrategie

De campagne is getarget op Simyo klanten. Het bereik wordt opgebouwd door middel van owned media, zoals de landingspagina van de eigen website, de 'mijn' omgeving, het Simyo blog, de social kanalen en het forum. Een zeer beperkt media budget wordt besteed aan advertenties die worden vertoond aan bestaande klanten op YouTube en Facebook. Dit gebeurt in de vorm van een online film met een eenvoudige boodschap, die uitlegt hoe makkelijk het is om een eigen shop te openen en zelf voordeel te verdienen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken