Vrienden Gevraagd M/V

RABOBANK NEDERLAND / TRUE

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 170 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Bureau
TRUE
Account
TRUE
Copy
TRUE
Art
TRUE
Strateeg
TRUE
Opdrachtgever
Oedo Brandsma, Ellis Ramakers
Film/Productiemaatschappij
Hard Zout
Editor
Jonathan Bleeker
Illustraties
Animaties: Bram de Animatier
In samenwerking met
A friend of mine, The gardeners
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RABOBANK NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TRUE
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Jongeren hebben in toenemende mate geen enkele band met financiële instellingen. Een bank is voor hen een noodzakelijk kwaad om hun geld te ontvangen (inkomen) en uit te geven (besteden). En verder is een bank voor jongeren totaal oninteressant. Doelstelling van de campagne 'Vrienden Gevraagd M/V' van de Rabobank is opnieuw connectie maken met jongeren (14-17 jaar). Ofwel: op een vernieuwende en relevante wijze geaccepteerde aanwezigheid en betrokkenheid bij jongeren te creëren. De Rabobank claimt specifiek voor jongeren de rol als inkomensinspirator. Geld is voor hen een middel dat ze moeten genereren om nu te besteden, dus om lekker te leven en plezier te maken, en geen doel voor de langere termijn. Door dit te faciliteren, mobiliseren en zo veel mogelijk te inspireren, maakt de Rabobank het aantrekkelijk om geld te verdienen.

Doelgroep

Jongeren van 14 - 17 jaar in de laatste middelbareschooljaren (van (v)mbo tot gymnasium).

Strategie/Concept

'Vrienden gevraagd M/V'. We bedachten en bouwden een compleet nieuwe online service: Vrienden Gevraagd M/V. Geld verdienen leuker maken door samen met je vrienden te werken. We ontwikkelden een tool die op internet vakantievacatures scande en checkte of er meerdere mensen gevraagd werden. Ook voegden lokale banken er vacatures uit hun netwerk aan toe. Zo konden jongeren vakantiewerk in hun buurt vinden dat ze met hun vrienden konden doen. Broodjessmeerders werden 'Keukenprins(ess)en' bij La Place. Verkoopsters werden 'Modemeisjes' bij Coolcat. Seizoenskrachten werden 'Pretparkgekken' bij de Koningin Julianatoren. We claimden jongerenboegbeeld en YouTube-ster Dylan Haegens, de nummer 1 in humorvolle content voor jongeren. Specifiek voor het platform Vrienden Gevraagd M/V ontwikkelde hij speciale content over wat je beter niet kunt doen tijdens je sollicitatie.

Media- en middelenstrategie

De vacatures werden primair via mobiel aangeboden vanuit Facebook en Instagram, aangevuld met uitingen via YouTube, in de bioscoop, in schoolkantines en landelijke en regionale sites.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen