Vrienden Gevraagd M/V

RABOBANK NEDERLAND / TRUE

Bekijk deze campagne op pagina 381 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Bureau
TRUE
Account
TRUE
Copy
TRUE
Art
TRUE
Strateeg
TRUE
Opdrachtgever
Oedo Brandsma, Ellis Ramakers
Film/Productiemaatschappij
Hard Zout
Editor
Jonathan Bleeker
Illustraties
Animator: Bram de Animatier
In samenwerking met
A friend of mine, The gardeners
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RABOBANK NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TRUE
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Doelstelling van 'Vrienden Gevraagd M/V' van de Rabobank is opnieuw connectie maken met jongeren en op een vernieuwende, relevante wijze geaccepteerde aanwezigheid en betrokkenheid creëren. De Rabobank claimt specifiek voor jongeren de rol als inkomensinspirator. Door vanuit deze rol jongeren te faciliteren, te mobiliseren en zoveel mogelijk te inspireren, maakt de Rabobank het aantrekkelijk om geld te verdienen.

Doelgroep

Jongeren van 14-17 jaar.

Strategie/Concept

Vrienden Gevraagd M/V; de Rabobank ontwikkelde een compleet nieuwe service speciaal voor jongeren. Geld verdienen leuker maken door samen met je vrienden te werken. Een vakantiebanen-verzamelsite waarop vacatures voor jongeren werden geïnventariseerd en geselecteerd en lokaal werden gepresenteerd. Het netwerk van de Rabobank werd ingezet om regionale werkgevers in de campagne op te nemen.

Media- en middelenstrategie

Vacatures werden primair via mobiel aangeboden vanuit Facebook en Instagram, aangevuld met uitingen via YouTube, bioscoop, schoolkantines, landelijke en regionale sites.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen