Vrienden flessen

Vrienden flessen

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Ministerie van VWS
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2012

Doelstelling

Jongeren tot 16 jaar vertellen dat ze vanaf 1 januari 2013 strafbaar zijn als ze alcohol bij zich hebben in het openbaar.

Doelgroep

Jongeren van 13 tot 16 jaar.

Strategie/Concept

We ontwikkelden een Facebook game waarbij je je vrienden kon flessen. De game speelde rond de jaarwisseling, met als spil de datum van 1 januari. Door een fles alcohol op de wall van je vriend te plaatsen, dreigde hij strafbaar te worden. De kunst was om de fles vóór 1 januari door te plaatsen naar een andere vriend. Wel blijven opletten, want jouw vrienden konden jou ook weer flessen! Wie na 1 januari nog een fles op zijn wall had, was strafbaar en werd uit het spel gehaald. Wie geen fles meer op zijn wall had, maakte kans op de hoofdprijs: een VIP-treatment naar een concert van je favoriete artiest.

Media- en middelenstrategie

Banners op Facebook en MSN leidden naar de website www.vriendenflessen.nl met speluitleg en koppeling naar Facebook. Voor extra buzz lieten we BN'ers met veel volgers in de doelgroep twitteren dat zij waren geflest.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken