Vreemde Talen

Vreemde Talen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Delta Lloyd
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
170

Nominatie 2012

Doelstelling

Om de merksympathie en merkvoorkeur te verhogen, wil Delta Lloyd mensen helpen om kritisch naar hun financiële zaken te kijken. Maar voor veel mensen zijn financiële zaken onbegrijpelijk. Daarom maakt Delta Lloyd het begrijpelijk met een digitaal platform met online hulp, uitleg en tools en interactiemogelijkheden via diverse sociale media.

Doelgroep

Particuliere en zakelijke klanten. Verzekeringen en pensioenen zijn low interest, maar het moet wel goed geregeld zijn. Mensen begrijpen er weinig van en verdiepen zich onvoldoende, waardoor niet altijd de beste keuzes worden gemaakt.

Concept

Financiële zaken zijn vaak zo onbegrijpelijk, dat het net Chinees of Swahili is. Deze herkenbare waarheid is het uitgangspunt van een multimediale campagne waarin alle middelen leiden naar een digitaal platform boordevol hulp en uitleg, zodat mensen wél kritisch kunnen zijn en de juiste keuzes kunnen maken. Als blikvangers functioneren de producten hypotheek en pensioen.

Media- en middelenstrategie

Twee TVC's (online als pre-roll ingezet), twee radiocommercials, een bannercampagne en SEA leiden naar de landingspagina deltalloyd.nl/kritisch. Op die pagina vindt de doelgroep uitlegvideo's, 100 kritische financiële vragen en antwoorden (o.a. in de vorm van een app) en een financieel ABC en een pensioenspel om toekomstig pensioen te berekenen. Er wordt verwezen naar Facebook en Twitter, waar men vragen aan Delta Lloyd kan stellen. Facebook werd geactiveerd met financiële weetjes in het thema Casual Friday en er is een ludieke eindejaarsactie: verras je vrienden met een wensboodschap in een fortune cookie in diverse vreemde talen. Delta Lloyd Foundation initiatieven zijn geïntegreerd in Facebook. Voor Delta Lloyd pensioenklanten wordt Pensioen Services Online geïntroduceerd, waarmee men altijd online actuele pensioengegevens kan inzien. In een video en een speciale hypotheek-tool wordt uitgelegd of men beter kan sparen of aflossen. Tevens wordt een online AOV en Zorg marketingcampagne gevoerd onder hetzelfde thema.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken