Voorkomen is beter dan verzekeren.

Voorkomen is beter dan verzekeren.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Interpolis
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2011

Nominatie 2011

Doelstelling

Na preventie te hebben geïntroduceerd als alternatief naast verzekeren, wil Interpolis in deze campagne preventie persoonlijk relevanter maken en bewijzen dat preventie loont. We laten ervaren dat voorkomen beter is dan verzekeren. Interpolis wil mentaal marktleider worden en de merkvoorkeur en -overweging vergroten.

Doelgroep

Alle ondernemers en particulieren van Nederland met een focus op de 5,3 miljoen klanten van de Rabobank - het exclusieve distributiekanaal van Interpolis. Inzicht: De eerste vraag die mensen stellen na een schade is: "Had ik iets kunnen doen om dit te voorkomen?" Aan dat gevoel van onmacht wil Interpolis iets doen. Door mensen eenvoudige handvatten te geven waarmee ze schades kunnen beperken.

Strategie/Concept

Voorkomen is beter dan verzekeren. Mensen schatten risico's verkeerd in. Ze zijn zich er niet van bewust waar risico's door ontstaan. En als er dan iets gebeurt, beseffen ze dat het ze eigenlijk niet om geld te doen is. Want naast de materiële zijn het vooral de emotionele schadegevolgen die er flink inhakken. Als grootste schadeverzekeraar van Nederland kent Interpolis als geen ander de oorzaken van schades. En die kennis zetten we graag in om Nederland een stukje veiliger te maken. Letterlijk. Onze eigen mannetjes demonstreren waar de zwakke plekken zitten. Thuis. En bij bedrijven. Maar bovenal motiveren we mensen om zelf aan de slag te gaan met eenvoudige en laagdrempelige oplossingen.

Media- en middelenstrategie

De preventie aanpak van Interpolis is tastbaar en concreet. De mannetjes die centraal staan in de televisiecampagne zijn daadwerkelijk op straat en bij Rabobanken gaan demonstreren hoe schades ontstaan en wat mensen zelf kunnen doen om schades te beperken. Met een radiocampagne maken we preventie persoonlijk relevanter voor mensen. Door in te spelen op seizoensrisico's en andere actualiteiten. Onze online en social media aanpak brengt preventie dichterbij en zorgt er voor dat mensen zelf ook tips en adviezen uitwisselen. En actief aan de slag gaan met preventie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken