Voordat je tekent, check wat het voor je pensioen betekent.

Voordat je tekent, check wat het voor je pensioen betekent.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
PENSIOENFEDERATIE
Bureau
Nowsy
Jaar
2019
Paginanummer
247

Doelstelling

Jongeren bewust maken van het belang om nu al na te denken over pensioen.

Doelgroep

De doelgroep van de campagne zijn jongeren tussen de 25 en 35 jaar. In deze levensfase vinden veel veranderingen plaats. Zoals trouwen, huis kopen of een nieuwe baan.

Merkomschrijving

De Pensioenfederatie is de belangenbehartiger van 197 pensioenfondsen in Nederland.

Concept

Jongeren leven in het nú. Toekomst? Dat zien ze dan wel. Met een bewustwordingscampagne plaatsen we pensioen in het nú. Dit doen we door in te spelen op relevante momenten waar de doelgroep nu mee te maken heeft: trouwen, huis kopen of nieuwe baan. Dit zijn momenten waarop je een handtekening zet. Deze boodschap vormt de kern van de communicatie: voordat je tekent, check wat het voor je pensioen betekent. Het informatieplatform detijdvanjeleven.nl dient als landing van de campagne.

Media- en middelenstrategie

Met korte video's voeren we een online en social campagne (paid & owned) op momenten en op doelgroep getarget. Dit leidt naar de website, hier treft de doelgroep filmpjes met verdiepende content. Om het bereik te vergroten maakt Nienke Plas (voordat ze trouwt) een sketch, waarin ze haar 'future self' ontmoet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken