Voor u oud nieuws, voor Dokters van de Wereld nog altijd actueel.

Voor u oud nieuws, voor Dokters van de Wereld nog altijd actueel.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Dokters van de Wereld
Bureau
Euro RSCG Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
397

Doelstelling

Dokters van de Wereld (DvdW) is een medische hulp organisatie die 6 jaar vanuit Nederland actief is. Een relatief kleine, onbekende speler in de non-profit markt. Belangrijkste doelstelling: naamsbekendheid verhogen en tevens het merk laden.

Doelgroep

Postmaterialisten.

Concept

DvdW onderscheid zich door in een crisisgebied structurele hulp te bieden, ook als de media-aandacht al weer elders is. Dat is ons strategisch haakje. DvdW actueel maken door te focussen op datgene wat niet meer actueel is. Boodschap: Wij helpen diegene die de wereld beetje bij beetje aan het vergeten is. De vergeten crisissen als centraal onderdeel in de campagne.

Media- en middelenstrategie

Met een relatief beperkt budget zichtbaarheid creëren in de Volkskrant en Metro. Het gaat hierbij om een uniek samenwerkingsverband met de hoofdredacties van deze dagbladen, waarbij het middel een belangrijk onderdeel is van de boodschap. Het resultaat is een unieke advertentie. Een ware symbiose tussen strategie, media en creatie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken