Voor onze klanten van vandaag en morgen

NS EN ENECO / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 84 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
NS EN ENECO
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Maarten Posthumus, Vera van Dam
Copy
Romke Oortwijn
Art
Olaf van der Geld, Bart Kooij
Strateeg
Joris Gruiters
Opdrachtgever
Tamara van Grinsven, Tamara van Dalen
Film/Productiemaatschappij
N=5
Editor
Taco Arts
RTV-producer
Tom Raeymaekers, Monique Neuteboom
Fotografie
Marijke de Gruyter
In samenwerking met
BMI (online media en productie), GuiltyPeople (website groenetrein.nl), Mindshare (media)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS EN ENECO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Per 1 januari 2017 rijden de NS-treinen op 100% windstroom van Eneco. De campagne moet zorgen voor een significante stijging in bekendheid van dit feit onder zowel NS- als Eneco-klanten. En ervoor zorgen dat 50% van de NS- en Eneco-klanten de overgang naar windstroom van Eneco positief beoordeelt.

Doelgroep

Klanten van NS (9 miljoen) en Eneco (4,4 miljoen).

Strategie/Concept

Helaas doen corporates nog te vaak aan greenwashing als het gaat om duurzaam ondernemen. Niet zo vreemd dat consumenten hierover wat sceptisch zijn. Dat neemt niet weg dat duurzaamheid steeds belangrijker wordt. NS en Eneco willen zich met hun samenwerking daarom niet alleen inzetten voor een betere wereld, ze willen hierin de komende jaren ook echt aantoonbaar het verschil maken. Hun schaalgrootte en miljoenen klanten maken dit ook mogelijk. Daarom ontwikkelden we een concept dat de impact en grootte van de samenwerking op een sympathieke manier wist te communiceren. Met als mijlpaal dat alle NS-treinen vanaf 1 januari 2017 op 100% windstroom van Eneco rijden. En dat is bijzonder. Want daarmee reizen treinreizigers in Nederland als eersten in de hele wereld op energie uit een 100% hernieuwbare bron. Zo maken NS en Eneco duurzaam reizen mogelijk. Voor de klanten van vandaag. Maar vooral ook voor die van morgen. Daarom laat de campagne juist die laatste groep aan het woord, onze kinderen. Want juist op de jongste generatie heeft de samenwerking uiteindelijk de meeste impact. De feiten die dit met zich meebrengen, veranderen door de ogen van kinderen van wetenswaardigheden in iets groots en bijzonders.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd 'digital first' ontwikkeld. De totale omvang van de doelgroep was zeer groot. Daarom werd een slimme combinatie gezocht tussen owned media, zoals de NS- en Eneco-Facebookpagina en mailings, en paid media, zoals Facebookvideo's, tvc, mobile, branded content, Metro-advertenties en outdoor op de stations. Pr zorgde ervoor dat de boodschap ook earned door landelijke nieuwsmedia werd opgepikt.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen