Voor onze klanten van vandaag en morgen

Voor onze klanten van vandaag en morgen

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NS EN ENECO
Bureau
N=5
Jaar
2016
Paginanummer
84

Doelstelling

Per 1 januari 2017 rijden de NS-treinen op 100% windstroom van Eneco. De campagne moet zorgen voor een significante stijging in bekendheid van dit feit onder zowel NS- als Eneco-klanten. En ervoor zorgen dat 50% van de NS- en Eneco-klanten de overgang naar windstroom van Eneco positief beoordeelt.

Doelgroep

Klanten van NS (9 miljoen) en Eneco (4,4 miljoen).

Concept

Helaas doen corporates nog te vaak aan greenwashing als het gaat om duurzaam ondernemen. Niet zo vreemd dat consumenten hierover wat sceptisch zijn. Dat neemt niet weg dat duurzaamheid steeds belangrijker wordt. NS en Eneco willen zich met hun samenwerking daarom niet alleen inzetten voor een betere wereld, ze willen hierin de komende jaren ook echt aantoonbaar het verschil maken. Hun schaalgrootte en miljoenen klanten maken dit ook mogelijk. Daarom ontwikkelden we een concept dat de impact en grootte van de samenwerking op een sympathieke manier wist te communiceren. Met als mijlpaal dat alle NS-treinen vanaf 1 januari 2017 op 100% windstroom van Eneco rijden. En dat is bijzonder. Want daarmee reizen treinreizigers in Nederland als eersten in de hele wereld op energie uit een 100% hernieuwbare bron. Zo maken NS en Eneco duurzaam reizen mogelijk. Voor de klanten van vandaag. Maar vooral ook voor die van morgen. Daarom laat de campagne juist die laatste groep aan het woord, onze kinderen. Want juist op de jongste generatie heeft de samenwerking uiteindelijk de meeste impact. De feiten die dit met zich meebrengen, veranderen door de ogen van kinderen van wetenswaardigheden in iets groots en bijzonders.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd 'digital first' ontwikkeld. De totale omvang van de doelgroep was zeer groot. Daarom werd een slimme combinatie gezocht tussen owned media, zoals de NS- en Eneco-Facebookpagina en mailings, en paid media, zoals Facebookvideo's, tvc, mobile, branded content, Metro-advertenties en outdoor op de stations. Pr zorgde ervoor dat de boodschap ook earned door landelijke nieuwsmedia werd opgepikt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken