VOOR/NA Kanker

VOOR/NA Kanker

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
KWF KANKERBESTRIJDING
Bureau
HOUDINI
Jaar
2018
Paginanummer
308

Winnaar 2018

Doelstelling

Revalidatie van kanker is een non-issue. Daarom willen we Nederland bewust maken van de gevolgen van kanker. En de groep mensen die leeft na kanker ingangen bieden naar beschikbare hulp, zodat zij een betere kwaliteit van leven kunnen ervaren.

Doelgroep

Nederland 18+ (bewustwordingscampagne), (ex-)kankerpatiënten en hun omgeving (verdiepingscampagne).

Merkomschrijving

KWF Kankerbestrijding investeert in leven. We willen dat minder mensen kanker krijgen, meer mensen genezen en dat de kwaliteit van leven van de patiënt zo goed mogelijk is. Tijdens en na de ziekte. Wij zetten vol in om deze doelen te bereiken en bundelen krachten. Want alleen samen komen we steeds dichterbij.

Concept

We hebben een project bedacht om samen met ex-kankerpatiënten dierbare foto's uit te zoeken uit de periode waarin zij nog geen kanker hadden. Deze foto's zijn we vervolgens gaan namaken. Zo kunnen we laten zien wat de impact van kanker is.

Media- en middelenstrategie

Het project VOOR/NA kanker heeft emotionele content opgeleverd. De basis voor een crossmediale inzet. Zowel voor de publiekscampagne als de verdiepingscampagne. Uitgewerkt in campagnepagina, online documentaires, TVC's, print, social media en magazine.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken