Dieren zijn voor hun welzijn afhankelijk van mensen. Daarom komt de Dierenbescherming op voor dieren en stimuleert zoveel mogelijk mensen om dat ook te doen. Samen gaan we voor een diervriendelijke samenleving. Met deze nieuwe campagne benadrukt de Dierenbescherming dat ze er is voor dier én mens; dat ze mensen met alternatieven, educatie, en de online Dier & Mens Wijzer en haar sublabels (Beter Leven keurmerk, Dierenbuddy) helpt diervriendelijker te leven. Zo maakt de Dierenbescherming Nederland duidelijk waar ze voor staat en zich elke dag voor inzet.
Het is de eerste ‘corporate’ merkcampagne voor de Dierenbescherming. En met een nieuwe look and feel lanceren we unieke, onderscheidende brand assets: het wit, de kaders, de typografie, de speciaal gemaakte soundtrack en met name het vernieuwde logo gebruik (de hand en de poot) die als basis dient voor de dier en mens gedachte. Een vertelvorm die écht en oprecht is. Gemaakt met medewerkers, vrijwilligers en mensen die bijv. een asieldier adopteren of een Beter Leven keurmerk product gebruiken.