Voor degene die reuma bespreekbaar wil maken

Voor degene die reuma bespreekbaar wil maken

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
REUMA NEDERLAND
Bureau
Big Amsterdam (voorheen 230V)
Jaar
2018
Paginanummer
315

Doelstelling

Reuma bespreekbaar maken door een aanleiding te geven om op een laagdrempelige manier over de ziekte te praten.

Doelgroep

De campagne is primair gericht op 2 miljoen mensen met reuma. Secundair de mensen in hun dagelijkse omgeving.

Merkomschrijving

ReumaNederland bevordert een betere kwaliteit van leven met reuma.

Concept

Uitgangspunt is het nummer 'Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder' van Ramses Shaffy. Het lied vat heel goed de grilligheid van de ziekte samen waar mensen met reuma mee moeten leven. We vroegen muzikant en reumapatiënt Jared Grant om het nummer met een koor van mensen met reuma in een nieuw jasje te steken. Ook online konden mensen meezingen. Om een blijvende aanleiding te geven om over reuma te praten is er ook een speldje ontwikkeld als conversation starter.

Media- en middelenstrategie

Focus is PR en online. Door op WereldReumadag het lied uit te brengen en door Anita Witzier een rol te geven is PR ingezet als vehikel. Via eigen media en via patiëntenvereniging en ziekenhuizen was de campagne zichtbaar. De digitale muziekstudio werd als online component ingezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken