Voor de Lefhebber

Voor de Lefhebber

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
SUPERUNIE
Bureau
YoungWorks
Jaar
2013
Paginanummer
320

Doelstelling

Het huismerk cola van Superunie een eigen smoel geven en werken aan de naamsbekendheid. First Choice Cola wil bouwen aan een eigen positie in de markt.

Doelgroep

Jongeren in de leeftijd van 14 tot 17 jaar. Eigenwijze jongeren die regelmatig de grens opzoeken terwijl ze een eigen identiteit ontwikkelen.

Concept

We richten ons niet op de many happy, maar op het individu. First Choice Cola is voor de lefhebber.

Media- en middelenstrategie

Verleid moeders in de winkel met een gratis premium, dat voor hun kinderen de 'sleutel' is tot een online merkervaring waarmee je serieuze prijzen wint. We spreken de boodschappers aan in de winkels van onder meer Detailresult, Deen, Nettorama, Vomar en Plus. In de actieperiode van 4 weken krijg je tijdelijk een gratis premium bij een 4-pack. In de eerste campagne is dat een gratis beanie. Op de muts zit een AR (Augmented Reality) marker die werkt als controller voor de Facebook snowboardgame. Zo - en met online media inzet - betrekken we jongeren, en krijgt het merk betekenis door aansluiting bij hun belevingswereld. Met de online games activeren we bijna 70 duizend jongeren. Zij zijn goed voor 135.000 gameplays met een gemiddelde speelduur van 4 minuten en duizenden social shares.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken