Voor de gamers

Voor de gamers

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN
Bureau
N=5
Jaar
2018
Paginanummer
192

Winnaar 2018

Doelstelling

Online gaming is een snel groeiende markt die volop kansen biedt voor KPN. Een goede internetverbinding is namelijk van essentieel belang. Het doel is om deze potentiële markt gedurende de wintermaanden te veroveren.

Doelgroep

Meer dan 7 miljoen mensen gamen in Nederland. De belangrijkste doelgroepen zijn millennials en tienergezinnen.

Merkomschrijving

Als grootste en oudste telecombedrijf van Nederland maakt KPN al bijna 130 jaar communicatie tussen mensen mogelijk.

Concept

Hoe verover je een nieuwe markt? Met een combinatie van de juiste emotionele boodschap én het perfecte aanbod. We onthullen vlak voor de kerst een unieke documentaire waarin we een belangrijk fenomeen binnen gaming centraal stellen: de ontwikkeling van waardevolle vriendschappen. De film volgt een hechte groep vrienden in hun reis naar een afgelegen café waar ze elkaar voor het eerst in het echt ontmoeten. Een verhaal dat bij zowel gamers als niet-gamers voor een kerstgevoel zorgt. Bovendien creëren we een logische verbinding tussen online gaming en KPN: hoe je ook verbonden bent, vier het deze kerst. Tegelijkertijd lanceren we in samenwerking met PlayStation een nieuw aanbod dat speciaal is ontwikkeld voor gamers. We onthullen het aanbod met billboards afgebeeld in de meest geliefde PlayStation games. Vervolgens jagen we de campagne aan door honderden PlayStations weg te geven aan zowel nieuwe als bestaande klanten.

Media- en middelenstrategie

Om de juiste emotie bij de doelgroep te raken gebruiken we audiovisuele middelen. We vertalen de documentaire naar een tvc, online video's en een bioscooptrailer. De uitingen leiden naar een landingspagina met de documentaire. Op social media zoeken we vervolgens de verdieping op. We ontwikkelen een Instagram Story game en roepen gamers op om foto's van hun online vriendengroep te delen. Ook zetten we het populaire Legends of Gaming platform in. Ouders kunnen tijdens een Facebook Live Event vragen over online gaming stellen aan een expert van het Trimbos-instituut. Het nieuwe aanbod lanceren we met een impactvolle digital-out-of-home-campagne. We zetten daarvoor de grootste videoschermen van Nederland in en vertalen het kernbeeld naar online video's en banners. Daarnaast zetten we een radiospot en activatie in om het juiste bereik te genereren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken