Voor de gamers

KPN / N=5

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 192 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
KPN
Bureau
N=5
Account
Ralph Balk, Martijn Pots, Louise Mathlener
Copy
Thijs Bontje, Jesse Moes
Art
Daniel te Lindert, Femke Hoppenbrouwer, Marissa van Kleef
Strateeg
Niels Pel, Bastiaan Weers
Opdrachtgever
Yvette Belt, Miemie Man, Melvin Gaal, Maureen Zijlstra, Christian van der Ven
Film/Productiemaatschappij
De Haaien, Victor Vroegindeweij (Hazazah)
Editor
Fatih Tura
Muziek
Sizzer Amsterdam
RTV-producer
Guy van der Hoop
In samenwerking met
Mindshare, ABC, Bannerconnect, Legends of Gaming, EndemolShine
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Online gaming is een snel groeiende markt die volop kansen biedt voor KPN. Een goede internetverbinding is namelijk van essentieel belang. Het doel is om deze potentiële markt gedurende de wintermaanden te veroveren.

Doelgroep

Meer dan 7 miljoen mensen gamen in Nederland. De belangrijkste doelgroepen zijn millennials en tienergezinnen.

Strategie/Concept

Hoe verover je een nieuwe markt? Met een combinatie van de juiste emotionele boodschap én het perfecte aanbod. We onthullen vlak voor de kerst een unieke documentaire waarin we een belangrijk fenomeen binnen gaming centraal stellen: de ontwikkeling van waardevolle vriendschappen. De film volgt een hechte groep vrienden in hun reis naar een afgelegen café waar ze elkaar voor het eerst in het echt ontmoeten. Een verhaal dat bij zowel gamers als niet-gamers voor een kerstgevoel zorgt. Bovendien creëren we een logische verbinding tussen online gaming en KPN: hoe je ook verbonden bent, vier het deze kerst. Tegelijkertijd lanceren we in samenwerking met PlayStation een nieuw aanbod dat speciaal is ontwikkeld voor gamers. We onthullen het aanbod met billboards afgebeeld in de meest geliefde PlayStation games. Vervolgens jagen we de campagne aan door honderden PlayStations weg te geven aan zowel nieuwe als bestaande klanten.

Media- en middelenstrategie

Om de juiste emotie bij de doelgroep te raken gebruiken we audiovisuele middelen. We vertalen de documentaire naar een tvc, online video's en een bioscooptrailer. De uitingen leiden naar een landingspagina met de documentaire. Op social media zoeken we vervolgens de verdieping op. We ontwikkelen een Instagram Story game en roepen gamers op om foto's van hun online vriendengroep te delen. Ook zetten we het populaire Legends of Gaming platform in. Ouders kunnen tijdens een Facebook Live Event vragen over online gaming stellen aan een expert van het Trimbos-instituut. Het nieuwe aanbod lanceren we met een impactvolle digital-out-of-home-campagne. We zetten daarvoor de grootste videoschermen van Nederland in en vertalen het kernbeeld naar online video's en banners. Daarnaast zetten we een radiospot en activatie in om het juiste bereik te genereren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen