Voor alle momenten die vragen om een notaris

Voor alle momenten die vragen om een notaris

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
KONINKLIJKE NOTARIËLE BEROEPSORGANISATIE (KNB)
Bureau
Kaliber Interactive
Jaar
2021
Paginanummer
122

Doelstelling

Het notariaat gaat gebukt onder de onterechte publieke opinie over de waarde en werkzaamheden van de notaris. Daarom de doelstelling: het gevoel van trots (weer) aanwakkeren bij mensen werkzaam in het notariaat.

Doelgroep

Iedereen werkzaam in het notariaat, van notaris tot klerk.

Merkomschrijving

Als beroepsorganisatie voor (kandidaat)notarissen draagt de KNB zorg voor een goede invulling van de maatschappelijke functie van het notariaat.

Concept

Wie aan de notaris denkt, denkt aan een akte. Terwijl het beroep veelzijdiger is dan alleen de juridische kant ervan. Met de campagne ‘Voor alle momenten die vragen om de notaris’ laat de KNB zien hoe veelomvattend het vak is door diverse momenten in beeld te brengen. Daarmee verschuiven we de focus van de juridische kant naar de menselijke advieskant. En laten we zien dat de notaris meer is dan iemand die de wet kent en weet hoe notariële aktes in elkaar steken.

In de campagne brengen we met 5 verhalen de momenten in beeld. We belichten de diversiteit aan momenten en zetten de schijnwerper op verschillende kanten van het vak. Juist het deel dat vaak weinig aandacht krijgt, lichten we uit. Van tekenen voor je droomhuis of huwelijkse voorwaarden tot een testament opstellen, bedrijfsoverdracht van vader op dochter of internationale fusie.

Voor het grote publiek zijn alle notariële akten hetzelfde, maar elk moment vraagt andere vaardigheden van de notaris. Het ene moment vraagt om vasthoudendheid. Het andere om betrokkenheid. Afhankelijk van de situatie en betrokken partijen, past de notaris toe wat nodig is. Weten hoe je dat doet: daarin ligt de toegevoegde waarde van de notaris.

Door verhalen te vertellen vanuit het perspectief van cliënten, laten we de menselijke kant van het vak zien. En komt goed in beeld hoe de notaris het proces begeleidt en een goede afloop orkestreert voor alle betrokkenen. Met als slotritueel: het ondertekenen van de notariële akte.

Media- en middelenstrategie

De notaris bereiken we via eigen kanalen, zoals het KNB jaarcongres, LinkedIn en Notariaat Magazine. Daarnaast plaatsten we advertenties in (online) vakbladen en sociale media. Ook kozen we voor media die de invloedssfeer van de notaris bereiken, zoals vakmedia voor accountants of makelaars en het Financieel Dagblad.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken