Volkswagen – Roboboy

PON AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN) / Achtung!mcgarrybowen

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 202 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
PON AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN)
Bureau
Achtung!mcgarrybowen
Account
Sven Vening, Dirk Jan de Krom
Copy
Florian den Hollander
Art
Mervyn ten Dam, Vincent Versluis
Strateeg
Boris Nihom
Opdrachtgever
Jasper van der Bijl
Film/Productiemaatschappij
Pink Rabbit (film), Moonfox(pakken), Robot kittens
Editor
MRTN | Martin Heijgelaar
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Fione van Wijk
Fotografie
N.V.T
Illustraties
NVT
In samenwerking met
n.v.t
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PON AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung!mcgarrybowen
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Innovatie blijkt een steeds belangrijkere driver van merkvoorkeur in automotive. En terwijl de nieuwe generatie Volkswagens boordevol innovaties zit, wordt Volkswagen van oudsher vooral gepercipieerd als een betrouwbaar en solide automerk. Hoe kunnen we 'innovatie' claimen, zonder het typische VW gevoel te verliezen? Met een nieuwe merkcampagne is Volkswagen erin geslaagd om de merkwaarde 'innovatie' sterk te laten groeien én een substantiële verhoging in traffic naar de dealer te genereren.

Doelgroep

Heel (autorijdend) Nederland.

Strategie/Concept

De creatieve uitdaging was duidelijk. Hoe maak je een campagne over alle innovaties in een Volkswagen, zonder het publiek te vervreemden met complexe technologie. De oplossing: We focussen niet op technologie, maar laten zien hoe de nieuwste generatie Volkswagens nog aantrekkelijker wordt dankzij alle nieuwe innovaties. In de video zien we een jongetje, verkleed als een Volkswagen, aankomen op een kinderfeestje. Met zijn Volkswagen Robopak steelt hij de show. Hij maakt indruk met automatische verlichting na het uitblazen van de kaarsjes, voorkomt een struikelpartij dankzij voetgangersherkenning en parkeert moeiteloos achteruit. Precies naast het jarige meisje. Om proefritten te stimuleren maken we het Robopak (tijdelijk) gratis verkrijgbaar bij de Volkswagen dealer. Bij het pak komt een app waarmee je o.a. je snelheid kan meten, autogeluiden kan afspelen en andere innovaties kan naspelen.

Media- en middelenstrategie

We introduceerden het merkthema met een 60 seconden film op TV, in de bioscoop en online video's. Hierna volgden 30" versies, waarbij steeds een innovatie centraal stond. In online video werden deze steeds gekoppeld aan een specifiek aanbod. De 20.000 Robopakken, met bijbehorende app, werden via social geïntroduceerd. Het pak werd ondersteund met how-to-video's, influencer-content en gerichte eDM's. Binnen de kortste tijd haalden 20.000 consumenten hun eigen RoboPak op en maakten zij een proefrit. De hype rondom het pak was hiermee geboren, #Robopak werd spontaan gedeeld en jaloerse ouders probeerden ook een pak te bemachtigen. De leukste reacties op social werden beloond met een XXL-pak.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen