VOLKSWAGEN RIJBEWIJS

VOLKSWAGEN RIJBEWIJS

Categorie
Durables
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2009
Paginanummer
203

Winnaar 2009

Doelstelling

Het structureel claimen van het “rijbewijs” door Volkswagen.

Doelgroep

Primair jongeren in de leeftijd 16-24 jaar die bezig zijn met het rijbewijs en secundair alle rijschoolhouders van Nederland.

Concept

Volkswagen heeft in mei 2009 het meerjarige Volkswagen Rijbewijs platform gelanceerd. Via een landelijk platform van 100% Volkswagen rijscholen wordt er op de gebieden Regelen, Leren en Rijden relevant voordeel geboden aan de cursisten. Het is een emotioneel moment, het rijbewijs geeft je vrijheid en flexibiliteit. Volkswagen claimt dit moment op een, voor de Automotive markt, unieke en natuurlijke wijze. Naast merkbeleving levert het programma een concrete bijdrage aan de business. Volkswagen investeert hiermee in de toekomst.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een geïntegreerde aanpak: Een sponsored TV programma, internet (Volkswagenrijbewijs.nl), events, mobile marketing, (e)DM, print, sponsoring (VVN, Bob campagne, Examencentrum.nl), POS materiaal (bij rijscholen en Volkswagen-dealers), autostickers en bannering.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken