VOLKSWAGEN RIJBEWIJS

VOLKSWAGEN RIJBEWIJS

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2009
Paginanummer
374

Doelstelling

Het structureel claimen van het “rijbewijs” door Volkswagen.

Doelgroep

Primair jongeren in de leeftijd 16-24 jaar en secundair alle rijschoolhouders van Nederland.

Concept

Volkswagen heeft in mei 2009 het meerjarige Volkswagen Rijbewijs platform gelanceerd. Via een landelijk platform van 100% Volkswagen rijscholen wordt er op de gebieden Regelen, Leren en Rijden relevant voordeel geboden aan de cursisten. Het is een belangrijk en emotioneel moment, het rijbewijs geeft je vrijheid en een grote mate van flexibiliteit. Volkswagen claimt dit moment op een natuurlijke wijze, zorgt voor relevant voordeel en creëert daarmee de ultieme Brand Experience. Daarnaast levert het programma ook een concrete bijdrage aan de business. Volkswagen investeert hiermee in de toekomst.

Media- en middelenstrategie

Voor de lancering van het platform is er gekozen voor een volledige geïntegreerde aanpak waarin alle onderdelen elkaar versterken. De grote aanjager was een sponsored TV programma op TMF, License to Liberty. Tegelijkertijd is de permanente basis van het platform, volkswagenrijbewijs.nl gelanceerd. De doelgroep is tevens bereikt door events en unieke mobile marketing initiatieven zoals Theorie op Mobiel en de Bob Bepaler. Via (e)DM en print zijn de rijscholen aangespoord om zich aan te melden. Verder staat bij alle Volkswagen dealers POS materiaal en kunnen klanten kans maken op gratis rijlessen voor hun kinderen. Om ook de serieuze kant te belichten is er een sponsorcontract gesloten met Veilig Verkeer Nederland (VVN). Volkswagen en VVN hebben samen een mobiele rijsimulator ontwikkeld welke wordt ingezet op jongeren events, daarnaast is Volkswagen sponsor van de Bob campagne waaruit de Bob Bepaler is ontstaan. Verder is er een structurele samenwerking aangegaan met Examencentrum.nl, de grootste leverancier van (online) theorielessen in Nederland. De rijscholen die aangemeld zijn op het platform zorgen als tegenprestatie voor regionale promotie d.m.v. het plaatsen van POS materiaal, autostickers en banners op websites.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken