Voor de lancering van het platform is er gekozen voor een volledige geïntegreerde aanpak waarin alle onderdelen elkaar versterken. De grote aanjager was een sponsored TV programma op TMF, License to Liberty. Tegelijkertijd is de permanente basis van het platform, volkswagenrijbewijs.nl gelanceerd. De doelgroep is tevens bereikt door events en unieke mobile marketing initiatieven zoals Theorie op Mobiel en de Bob Bepaler. Via (e)DM en print zijn de rijscholen aangespoord om zich aan te melden. Verder staat bij alle Volkswagen dealers POS materiaal en kunnen klanten kans maken op gratis rijlessen voor hun kinderen. Om ook de serieuze kant te belichten is er een sponsorcontract gesloten met Veilig Verkeer Nederland (VVN). Volkswagen en VVN hebben samen een mobiele rijsimulator ontwikkeld welke wordt ingezet op jongeren events, daarnaast is Volkswagen sponsor van de Bob campagne waaruit de Bob Bepaler is ontstaan. Verder is er een structurele samenwerking aangegaan met Examencentrum.nl, de grootste leverancier van (online) theorielessen in Nederland. De rijscholen die aangemeld zijn op het platform zorgen als tegenprestatie voor regionale promotie d.m.v. het plaatsen van POS materiaal, autostickers en banners op websites.